Monday, July 20, 2009

Rumah idamanku rupanye....

Hehe tgk tajuk pun dah tau aku nak citer psl ape.pasal rumah yg kat entry bawah ni la...Hari ahad tu makenye aku dan hubby pegila ke sg long nak tgk rumah.agent yg berurusan dgn aku tu tggu kitorg kat shell.So diela yg lead pegi rumah tu.tibe2 die belok masuk satu kwsn perumahan.Dlm hati aku dah rase xbest dah sbb "eh, ni bukan umh yg aku tgk aritu???"

rupenye mmg bukan rumah yg aku tgk sblm ni tp rumah lain.double storey gak tp finishingnye bukanlh brick mcm haritu.Xpelah, sedapkan hati sendiri "rumah nipun ok gak." Ownernye dah tggu dan tunjukkan kami rumah tu.oklah not bad.dapur pun ade 2.wet dgn dry kitchen.bilik airpun besar.

So kami pun puas hatila tgk rumah tu.Dah bincang dah nak deal camne sume.tp tb2 tuan rumah ckp sewanye rm550.terkejut terus.aku tgk hubby,hubby tgk aku.masing2 mcm phm kalo 550 baik dok kat puncak jalil.lg dkt.So akupun bg alasan akan confirm back. On the way balik,aku ckp kat hubby aku, xyahla dok citu.dahlah jauh mahal lak tu.kalo jauh tp murah xpe gak. So hubby pun terus call agent tu ckp xnak sbb deal dah lain. agent pun phm sbb die pun terkejut bile owner letak hrga tu.

So tulah alkisahnye...lain yg ditengok lain yg dapat.erm,susah gak deal dgn agent xbape cekap ni.yelah dah berkali kate jln 4/6 tp rupenye jln 6/4.erm mmg xsekolah.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...