Thursday, October 1, 2009

Driver...

tibe2 aku terpanggil utk tulis psl cerita driver ni..aceli ni pengalaman aku mase bulan pose aritu..3 hari sebelum raye..

haritu aku kena pegi ke Pantai Medical Centre kat Bangsar utk buat satu interview dgn seorg doktor kat sane.aku pergi dgn boss aku..kami pi dgn driver ofis yg aku namakan sebagai "L". dah namenye pun driver, bawa kete mmg xsemenggah...tp aku xkate ape la..yang penting sampai..

nak dijadikan cerita, mase balik tu, si L ni dok kat lane paling kanan.aku igt die nak terus..rupenye tibe2 die cross utk pegi ke lane plg kiri utk masuk ke jln lain..pada mase yg same ade motor kat belakang..motor tu pun hon la...kalo aku pun aku hon gak..tibe2 masuk kiri mestila terkejut..nasib baik motor tu sempat brek. yang si L ni boleh lak tunjuk isyarat 'butuh' kat mamat motor tu. mamat motor tu just angkat tangan jek. si L yg dh masuk jalan lain ni boleh lak keluar jln tu dan kejar motor tadi...die hon motor tu byk2 kali...kesian aku tgk motor tu terhimpit ke tepi jln..sambil menghimpit motor tu, mulut si L ni x abis menyebut "fuck"..hish mmg dasar keling betol..

bile motor tu dah masuk jln lain, dgn bangganye die ckp "kalau you berdua(aku dgn bos aku) x ade, I langgar motor tu." aku just senyum jek..xmampu nak berkata ape.bukan aku xtau org keling ni mcm mane...

sejak tu aku mmg xmau lg naik kete dgn org india..mmg betul2 gile..dan pandangan aku tentang org keling ni mmg betul dan tepat..bak kate org melayu 'macam keling la ko ni'

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...