Thursday, January 21, 2010

Kerajaan Kita-1Malaysia

Jangan pelik tiba2 aku nak mengulas mengenai politik Malaysia..Ye, aku bukan peminat politik tp aku juga sentiasa mengikuti politik semasa walaupun hanya secara umum sahaja.Semalam suamiku menyampaikan berita bahawa elaaun sara hidup aka cola akan ditarik balik..berita ni mmg suatu yg amat mengejutkan kalau ia benar2 terjadi...selama ini kami amat bergantung pada elaun cola sbb elaun cola la yang paling tinggi kami terima.elaun lain tidaklah setinggi cola..kalau nak harapkan gaji pokok mmg xcukup sbb gaji pokok jumlahnya kecil sahaja.Seandainya cola benar2 dipotong, kami akan kehilangan pendapatan sbyk 300 sebulan..bukan sedikit malah ia akan effect pd kehidupan kami sehari-harian.mungkin akan sampai satu tahap kami xmampu lg utk makan dan pergi kerja kerana xcukup duit utk beli makanan dan isi myk kereta.Mungkin juga kami sendiri xmampu nak membeli susu anak sebab kurangnya wang 300 itu.

Bukan aku mengeluh tp itulah hakikatnya.Keputusan kerajaan utk tidak memberi bonus dahulu kami terima seadanya tp jika keputusan utk memotong cola ini diteruskan, aku jamin kerajaan hanya menempah tiket kekalahan dlm pilihanraya..kami mengundi kerajaan yang memberi bukan yang mengambil balik apa yang diberi..hanya tahu berjanji semasa pilihanray tp bila dh menang hak kami diambil semula..jangan beri alasan kerajaan perlu mengurangkan perbelanjaan kerana bukan ini caranya..kalau ingin mengurangkan kos kenapa perlu membebankan rakyat?kenapa gaji rakyat pula yang diambil?aku bukan emosi tp bercakap berdasarkan realiti.300 bukan sedikit tp cukup byk utk menampung kehidupan..aku harap perkara ini tidak benar dan ianya hanyala khabar angin.

Seandainya ia benar2 terjadi maka selamat jalan kerajaan 1malaysia..selamat datang PAS..serius..aku tak buat lawak..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...