Thursday, February 25, 2010

Apam pisang

hari selasa lepas ade sedikit sisa kerajinan yang tinggal kat aku makanya aku pun godekla bahan2 nak buat apam pisang..resepi aku amik dalam myresepi..name pengirim resepi tu aku lupa..apam pisang ni rasanya mcm kek sikit..okla tu..bile suami kate sedap make berhasillah percubaan pertama aku tu...resepi pun senang jek..lagipun aku nak rasmikan periuk kukus yang aku baru beli aritu..ini resepinya:

Apam pisang


bahan2:
7-8 biji pisang emas
4-5 sb gula
1 biji telur
3/4 sk soda bikarbonat
tepung secukupnya

cara:
1. lenyek pisang sampai hancur
2.campurkan semua bahan dan gaul sebati..jumlah tepung tu same mcm adunan nak baut jemput pisang.
3.lengserkan loyang dgn minyak dan tuang adunan yang telah siap
4.kukus selama 20-25 minit..siap

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...