Thursday, September 23, 2010

Kurang Pandai!!!!

Menyampah! Menyampah! Menyampahnye aku baca paper hari ni...ada 2 perkara yang buat aku meluat dan sakit hati dan geram sangat.

Yang pertama, pasal kes Syafia Humaira, kanak-kanak yang mati didera oleh kekasih ibunya sendiri..Ye, memang die dah pun dikenakan hukuman yang setimpal iaitu gantung sampai mati tapi yang buat aku rasa menyampah dan meluat adalah mak si Syafia tu..Memang dasar perempuan murahan...Dah la dok sibuk berpeluk sakan dengan tertuduh tu bila hukuman dijatuhkan lepas tu boleh pulak cakap die tak dapat menerima keputusan tu..Eiii, tolonglah! Taulah sekolah takat SPM jek tapi janganlah tunjuk yang awak tu b*%$h..

Ini kata-kata die yang aku petik dari utusan Malaysia

"Saya tidak pernah marah dengan Fazli kerana dia tidak bersalah dan tidak ada niat untuk membunuh Syafiah. Saya tetap sayangkan Fazli kerana dia seorang yang penyayang dan dia sayangkan Syafiah." Siti Nurhanim juga mempunyai seorang anak bersama tertuduh, Shakimie Iqbal.

See, nampak betapa jelas kekurangpaandaiannya...Benci aku..Betul-betul merendahkan martabat sendiri. Orang yang membunuh kerana nak pertahankan diri barulah tak bersalah.. Ini dah terang-terang la yang dibunuh tu budak kecik tak tau pape...Yang maknye tu pun macam dah takde lelaki lain. Orang tu dah terang-terang bunuh anak kau, kau boleh lagi nak sayang die...lainla kalau die tu memang gile..Ini dah kompem-kompem waras...Memang padanlah muka ko tu ke tali gantung. Aku rasa mak die pun patut kena tindakan sebab bersekedudukan...Bangga lagi nak bagitau orang die ada anak tak sah taraf dengan lelaki tu...aduhai..sedihnye aku dengan perempuan macam ni...

Kalau ikutkan macam-macam yang aku nak carutkan pasal perempuan kurang pandai ni..tapi malasla sebab die memang dah sah-sah bodoh tak boleh diajar, pandai tak boleh diikut...Pasal perkara kedua yang aku meyampah tu, aku sambung lain entry ye...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...