Friday, October 22, 2010

Eiii...menyampahnye!!!!!

Tak suka! Tak suka! Benci! Benci! Menyampah! Memang tahap bodoh tak boleh diajar betul. pandai tak boleh diikut (masalahnye pandai ke???)

Kejadian ni berlaku semalam sebelum aku balik kerja... memang hangin aku lepas tu...Nasib baik balik rumah tengok muka anak terus hilang rasa geram tu.. tapi bila datang ofis tengok muka si B*$#h tu, hati yang tenang jadi sakit balik... Bila aku cerita kat ofismate aku semua dok pakat2 gelak dengan tahap kebodohan die yang melampau tu...

Sape yang aku maksudkan ni??? Tak lain tak bukan bos aku la. Memang terserlah kebodohan dan kekedekutan bos aku ni.. Kalau die kedekut duit die tu aku tak heran dah sebab memang dah tau sgt tahap berkirenye bos aku tu.. tapi yang die tolong kedekut sekali duit ofis ni apasal??? Padahal bukannya aku nak amik duit ofis or nak claim duit ofis...

Kisahnye begini..(ceh macam nak cerita hikayat seribu satu malam daa..) petang semalam sebelum aku balik bos jumpe aku..Pastu die cakapla dengan bahasa inggeris tunggang langgang tahap budak tadika sekolah luar bandar yang die tahu sekarang ni aku balik lambat sebab tunggu suami jemput. Die kata kalau aku nak stay kat ofis sampai kul 5 aku kena punch card dulu kul 4.30 sebab aku abis keje kul 4.30. What???? Apasal pulak nak kena punch card dulu baru stay lama sikit? Alasan die sebab die tak suruh aku OT. So punch card kena 4.30.. Aku ni terpinga-pinga sebab biar betul bos aku ni??? Takkanlah ko bodoh sangat sampai tak tau maksud OT tu camne. Pastu akupun tanya ni arahan Admin ke? Lepas tu die dengan blur-blur angguk tapi angguk macam ye tak ye jek.

Terus bengkek aku dengan die..Dah kerja kat Malaysia ni 4 tahun takkanlah tak tau OT tu camne. OT bukan base on ko punya punch card tp base on borang OT yang ko isi pastu ko mintak bos ko sign. tu baru OT sebab tanpa borang OT tu ko takkan dapat claim sampai bile-bile. Apa kena mengena OT dengan punch card sebab selama ni kalau aku Ot sampai kul 9 malam pun aku tak pernah punch card sbb aku akan isi borang OT. Yang selama ni sign approvekan OT pun bukan orang lain tapi ko gak..Takkan tak tahu. yang lagi bertambah bangangnye bini bos aku tu keje bhgn Admin jadi accountant. Die yang akan terima borang Ot tu untuk kire. sape takde borang OT tu gaji macam biasala...Huh sungguh BODOH sekali bos aku ni...

Takkanlah aku nak turun gi punch card pastu naik balik dok kat ofis..Kalau susah sgt aku lagi rela dok melangok kat lobi sambil main game dlm phone drpd tgk muka ko yg menyakitkan hati tu.. Memang dasar orang J*%$&n tak pergi sekolah. HIIIIIIII GERAMMMNYERR AKUUUUU!

7 Magic Words:

Fieza79 said...

laa ada ghupa nya bos gitu...pe kena punch awal atau lewat dgn OT...kalo dh tk isi borang OT tu makna nya takda la claim OT kan...huhh mcm2 ragam bos ni..

Intan Inn said...

erm aku rasaakokene sekolah kan sikit bos ko tue biar faham waktu bekerja yg betul..aduhai..macam2 hal kan

AnneRaini said...

tulah k.fieza..dah tentu2lah die yg sign borang ot tu..kalau punch card lambat dahh kire ot, dah lama dah sy kaye..

AnneRaini said...

nora: kalau lepas ni die tanya dah punch card ke belom mmg aku baling dgn kamus tebal dpn aku ni...

Anitadahahs said...

eh ade pulak bos yang macam tu ye.hehe.pelik tapi benar kisah ni.
die x baca ke belog nih? ke bukan orang kitee.. :)

NoRMie said...

hihi.. sabar ye anne.. camtu la kalo da namenye haji bakhil.. takut duit dia kuar lebih r tu..

manggosteen said...

marah betol ni..hahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...