Thursday, October 21, 2010

Malas exercise lakukanlah sexercise

(Khas untuk pasangan berkahwin sahaja)

Hahaha..best tak tajuk? Tejumpa artikel ni dalam utusan Malaysia so aku nak kongsi kat sini. Bagi anda yang malas bersenam (exercise), ada cara praktikal yang boleh membakar lemak iaitu mengadakan hubungan seks. Kenapa nak bersusah payah bersenam sedangkan kita ada cara yang lebih menyeronokkan..hehehehe. Jangan tak percaya aktiviti intim ni boleh membantu perkembangan otak dan mengurangkan stress selain membuat badan lebih sihat dan cergas... Kalau anda kreatif dan boleh melakukan aksi pelbagai maka lebih banyaklah lemak yang terbakar.. (aku tau anda dah mula senyum-senyum sumbing..)

1- Membuka pakaian = 8 kalori

Membuka pakaian bukan aktiviti yang memerlukan banyak tenaga. Begitupun, seorang penyelidik dari Itali menganggarkan membuka pakaian pasangan boleh membakar 8 hingga 10 kalori. Cubalah kreatif sikit dengan membuka coli pasangan anda menggunakan mulut. Menurut pakar, cara itu boleh membakar sehingga 80 kalori..(ye lah jenuh tu nak membukanye). Bayangkan kalau anda membuka pakaian (luar dan dalam) sambil diselangi dengan godaan dan gurau senda. Wah! tentu kalori yang terbakar akan berkali ganda.

2- Berciuman = 68 kalori sejam
Cumbuan yang bersemangat dan penuh ghairah mampu membakar lemak sehingga 90 kalori sejam. Cuba pula bercumbu dengan pelbagai aksi- sambil terlentang, bersila dan meniarap. Dan lebih asyik dan sensasi. Cuba bercium sambil melakukan tekan tubi (psuh up). Tekan tubi selama 30 minit mampu membakar sehingga 171 kalori. (camne pulak nak push up sambil cium tu???)

3- Mengurut = 80 kalori sejam
Aktiviti memang disukai. Pijatan si isteri bukan sahaja membakar lemaknya sendiir tetapi juga membangkitkan ghairah suami. Lebih elok urutlah dengan perlahan kerana lebih banyak lemak yang akan terbakar. Begitu juga mengurut dengan cara anda berdiri membakar lebih banyak lemak.

4- Berhubungan badan = 144 kalori sejam
Yang ini memang semua orang tahu. Aktiviti yang mencapai tahap ini memerlukan gerakan demi gerakan dan banyaklah kalori akan terbakar. Hal kecil yang anda lakukan seperti lenguhan dan desahan pun membantu membakar sehingga 30 kalori. Bayangkan pula berapa banyak kalori yang bakal terbakar jika dilakukan posisi-posisi yang mencabar yang diajarkan oleh Kamasutra misalnya. Dan pastikan anda mencapai klimaks kerana lebih banyak kalori yang akan terbakar.

Oleh itu, segeralah bagitau isteri or suami yang malas nak bersenam tapi nak badan langsing untuk praktikkan sexercise. Sekurang-kurangnya ada usaha untuk bakar lemak.

p/s: boleh tak kalau aku buat kesimpulan kalau orang tu kurus maknanya die rajin seks????Kalau orang gemuk maknanya die malas nak tuttt...????HAHAHAHAHHA

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...