Saturday, December 4, 2010

Berlebih-lebihan

Baru balik dari jumpa my very best friend...Seronok! Of coursela kan sebab dah lama tak jumpe one by one..just us..selalu tu mesti ada suami tapi harini aku tinggalkan anak dengan suamiku di rumah mak mertua. my friend lak terpaksa bawa anak die sebab takde sape nak jaga..tapi takpelah still consider one by one sebab anak die tak faham apa kitorang cakap..hahaha

Banyak yang kitorang cerita tapi ada satu perkara yang kami cerita tentang ketidakpuasan hati kami atau lebih tepat lagi kemenyampahan kami pada seseorang.. Well orang yang dimaksudkan adalah orang yang kami kenal tapi takla rapat sangat. At least kenal secara personally. Well kami pun discussla betapa kami rasa die terlalu over dalam menceritakan perkara yang die buat..Semuanya baik bagi die dan bile orang lain tak buat macam die buat die rasa orang tu macam loser. Lepas tu die selalu menunjuk-nunjuk kebaikan die seolah-olah orang lain tak sebaik die. Senang cerita die tu overla tapi die tak perasan pun die over. yang lagi best bile ada yang mula bagi hint kata die over die tak boleh terima pulak. Tapi memang itula hakikatnye. die memang over. macam mana nak bagi example ek? Susahla aku nak terangkan.

Aku dah lama dah perasan die ni over dan berlebih-lebih dalam mengexpresikan diri die tapi aku tak pernah mention pada sesiapa.. Tadi bile aku timbulkan isu ni tak sangka pulak yang my friend pun rasa yang sama. Yang membuatkan my friend lebih terasa menyampah adalah bile my friend komen sumthing dlm fb die yang menyatakan mungkin die perlu biar sesuatu tu secara semulajdi or lebih tepat lagi tidak over, die terus ignore my friend. and bile my friend komen lagi tentang lain2 dalam fb die die memang ignore terus. cuba kalau yang komen tu kawan2 'maya' die mesti die akan jawab dengan senang hati. bile my friend tu cerita akupun macam perasan benda yang sama terjadi pada aku. bile aku komen die mesti die buat dek. Hah, tersangat obvious kami yang tak sebagus die ni tak layak untuk komen or bagi pendapat. Serius aku rasa die ni hati busuk. Pada luarannya die nampak baik sangat seolah2 suci dari dosa tapi hakikatnya hati die membenci dan buruk sangka pada kami yang tak buat macam die..

Huh, panjang pulak aku membebel. Tapi entahlah kami dah bosan di cop sebagai loser. Yang kononnya tak mampu untuk buat yang terbaik. yang kononnya terlalu banyak memberi alasan..Untuk die, sedarlah setiap orang tu nasibnye lain-lain. Takkan sama. Tak perlu nak menunjuk2 kalau kau berjaya...mungkin hasilnye nanti tak sebaik yang kau harapkan.

p/s: sapa makan gule-gule die sakit gigi...oh ya my friend akan berpindah ke Penang end of this month.. I'll miss you babe!

2 Magic Words:

Rizziela said...

biasalah...kat duina ni ada mcm2 orang

ezarn said...

im gonna miss u too babe!!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...