Wednesday, December 8, 2010

Gambang Water Park...

Yibba yibba andre andre....(bayangkan aku tengah melompat keriangan) Apa yang boleh aku katakan, percutian di Gambang Waterpark memang best. Walaupun ada sedikit ke'spoil'an pada awalnya tapi buang perasaan itu dan terus enjoy...

Kami gerak dari Segamat pukul 8 pagi. Tapikan suamiku ni memang penyebab spoil sebab terpaksa pusing balik rumah sebab beg die tertinggal. Ok, masa ada berubah sikit..lepas tu suamiku menjadi sangat berhemah sebab bawa kete dengan kelajuan yang ditetapkan.. ini sangat2 jarang terjadi ye sebab die memang suka bawa kereta mencanak-canak... tapi hari ni la nak bawa kereta berhemah.. nyampah aku.. kami sampai lebih kurang pukul 10.10 pagi.. Waktu operasi pukul 10 pagi tapi mak datuk ramainya umat masa aku sampai tu...Aku ni bukannya apa, nak sampai awal sebab nak sewa pondok ataupun diorang panggil cabana tempat mak dengan abah aku boleh lepak jaga Kasyah..tapi sebab sampai dah lewat 10 minit dari waktu operasi cabana semua dah habis disewa... bengang giler aku..tu yang spoil mood sekejap..terpaksalah kitorang lepak kat meja2 yang disediakan...tapi kesian kat mak dengan abah la terpaksa dokong kasyah sebab tak boleh nak kasi die guling2 atas meja kecik tu..

tengokla Atok dengan Tok mak jaga cucu tido atas bangku jek...sambil tu tangan pegang kipas tak nak bagi cucu panas...hehehe. abah aku cakap "diorang ni bawa kite bukannya ape nak suruh jaga cucu jek." hehehe.

Melepak sambil makan tengahari..Ni baru dan nak pegang kamera sebab awal2 tadi lupa diri main air...hahaha. Lagipun aku pakai N8 jek amik gambar. kamera abis bateri. takkan nak bawa N8 masuk dalam air..nangis wooo kalau hp masuk air.

Tengokla aksi poyo anak sedara ku yang baju oren tu...

Anak-anak sedaraku... Kak long, Abg Ngah dengan adik Piah...

menyorok sambil berlari-lari di tepian pantai pusing-pusing pokok kelapa...

Aku dan Kak long...Abang aku pandang tempat lain...masa ni ombak baru jek berhenti...

Aksi menggedik mak orang dengan anak orang...

Ni pulak bapak orang...

Pasangan sehati sekolam...huhuhuh

Ni memang gambar tak boleh blah...mentang-mentang ada orang jaga anak so lupa diri terus..

Kami mandi manda sampai pukul 3 petang...Cuaca hari tu memang baik sebab redup jek...bile dah pukul 2 adalah renyai kejap tapi tak menjejaskan pun. lepas renyai tu baru matahati naik atas kepala. dah mula panas...so masing2 semua dah kepenatan pergila tukar2 baju dan get ready untuk balik.
Si kecik ni tengah dalam mood nak tido...

dah tido dah pun....

kenangan sebelum pergi kat kete...

Tiket nak masuk Gambang ni bagi aku bolehla tahan. Dewasa RM21.90 dan kanak2 RM14.90. kami pergi 7 dewasa dan 2 kanak2. Kasyah dengan Adik Piah free sebab kecik lagi. Kat sini diorang guna E-value. tak yah susah2 nak bawa cash money. top up jek kat wrist band korang tu pastu bolehla membeli makanan kat dalam tu guna E-value money tu. kalau ada duit lebih boleh refund balik..

Sebelum gerak balik segamat kami pergi ke Jaya Gading untuk beli makanan laut proses macam sotong kering, ikan masin, keropok lekor dll. Malas nak ke Kuantan sebab badan dah penat.

0 Magic Words:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...