Friday, December 10, 2010

Hujan oh hujan

♫Hujan oh hujan kenapa engkau turun?♫ macam mana aku tak turun ramai orang tak mandi♪♫ ekekeke...Sekarang ni asal petang jek hujan...asal hujan jek petang...kalau petang tak hujan, die turun pagi pulak... Senang cerita memang hujan semedang je. Tapi dah memang ujung tahun ni musim die nak buat macam mana, ye tak? Hujan tu kan rahmat. Kalau panas je kang, menggelepor le korang sebab tak tahan panas membahang.

Cerita pasal hujan ni, bile dah tetiap petang hujan, mestilah susah kat aku yang menonggeng motor ni. Tetiap hari kena pakai baju angkasawan. Nasib baik tak sawan aku. Hari rabu aritu, hujan memang tersangatlah lebat. die punya lebat sampai pokok depan ofis aku tumbang hempap 3 kereta.. Nasib baik takde yang cedera. cume kereta jela kemik kemut sana sini. On the way balik tu dengan hujan yang lebat ade pulak kilat dan guruh sabung menyabung. ada one time tu kilat betul2 depan mata dan guruh dengan kuat. huish memang seram la masa tu. boleh nampak kilat tu dekat jek. aku suruh suamiku berhenti dulu kat stesen minyak sampai keadaan reda. tapi tunggu punya tunggu hujan makin lebat...jam dah pukul 5.30. sebelum pukul 6 nak kena amik Kasyah kat taska. So nekad kami teruskan perjalanan balik. Alhamdulillah selamat jugak sampai walaupun basuh basah lencun luar hingga dalam.

Bile fikirkan hal petang rabu tu rasa macam serikla nak naik motor. tapi gamble jek aku naik gak motor dengan suami aku. Semalam, nasib baik tak hujan petang. Hari ni aku harap cuaca cerah sekarang akan mantain sampai ke petang.. pening woo kepala lepas kena hujan.. rasa macam nak demam.

oh ya sebut pasal demam, semalam badan Kasyah panas. Risau gak aku takut die demam macam hari tu. terus bagi ubat demam kat die. tapi abis disemburnye ubat tu. dah pandai dah sekarang keluarkan balik ubat tu...lepas makan ubat die tido dan berpeluh. tapi pagi ni masa aku nak hantar ke taska badan die panas balik...tapi dah peasn kat taska soh bagi ubat demam kalau badan die panas. hopefully takde pape la ye.
gambar papa dengan Kasyah mase naik traktor kat maha last week...saje jek letak sebagai selingan...

daaaa

5 Magic Words:

Fieza79 said...

ohh anne naik motor ye...hati2 time ujan ni..jalan licin..

AnneRaini said...

sejak dok putrajay ni memang naik motor..jarak rumah jauh kalau naik kete bengkoklah nak bayar minyak dgn tol...

LennMommaChubby said...

Lagipun kalo naik motor, taklah terperangkap sangat dengan jam... ^_^... Bahaya cuaca sekarang ni. Kena hati-hati...[kenapa kasyah tak tengok camera?]

AnneRaini said...

lenn: kasyah sibuk tgk orang lain..hehe

Mata Hati said...

kat sini dah beberapa hari tak hujan.. panas terik

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...