Wednesday, December 1, 2010

Kuih Koci dan Triffle puding

Projek khas malam tadi since tak keluar ke mana-mana...Suamiku nak tengok Asmara episod akhir tu yang dok umah jek.. So projek kuih koci ni dapatla berjalan dengan jayanya...projek dengan mak aku sambil ditolong oleh anak sedaraku itu..

Alhamdulillah dah berjaya dingap oleh aku dan bagi sikit kat kawan ofis...bawa pun sikit jek sbb buat pun tak banyak. Daun pisang terhad. Apa? Korang nak resepi? Erm..malasla aku nak taip.. Senang jek nak buat...tepung pulut campur tepung pulut hitam pastu tambah air sampai jadi doh yang tak melekat... Inti lak kelapa parut yang tak berapa tua dimasak dengan gula melaka dan gula pasir.. kalau pakai gula merah tak perlu tambah gula pasir sebab dah manis.. Erm senang cerita ikut suka korang la..Masa masak tu letak daun pandan ye nak kasi bau.

Yang ni pulak projek malam isnin.. Ternampak kat blog Arina pastu nampaklak kat blog sape ntah..So cubala buat.. Resepi serius malas aku nak taip..korang ggogle jela eh.. Lagipun aku ni bahan ikut suke...

Dapat 2 bekas.. Yang satu dah berjaya dilangsaikan oleh abang aku...yang lagi satu tinggal separuh jek...

ini rupa dari pandangan atas...

0 Magic Words:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...