Thursday, May 5, 2011

Kenangan II

Situasi : Dalam kelas (anak murid & guru)

*****


Guru: Siapa yang ada hutang dengan saya boleh selesaikan sekarang...

Aku: (pandang kiri kanan sambil buat tak reti)

Guru: Ada sesiapa lagi yang belum bayar hutang???(Sambil pandang muka aku)

Aku: (pandang tempat lain sambil buat dek jek)

Guru: Siapa tak bagi lagi tu, saya tak kisah. Bukan saya yang rugi..

Aku: (masih buat dek macam takde kena mengena dengan ini cerita)

Guru: Baiklah, kita nak belajar apa hari ni?

Aku: Tak yah belajarlah cikgu.. Boring ah!

Guru: Sapa yang tak nak belajar, angkat tangan..

Aku: (terus angkat tangan setinggi-tingginya)

Guru: (Senyum jek tengok muka aku) Kita belajar sikit je hari ni. Tak banyak sikit je. Salin apa yang saya baca.

Aku: (buat muka boring)

*****


p/s: hutang tu kerja sekolah lah... Sepanjang aku belajar dengan cikgu tu, aku tak ingat aku pernah hantar kerja sekolah ke tak..hahahaha

2 comments:

Fieza79 said...

hutang kerja sekolah rupa nya...

AnneRaini said...

haah..cikgu tu kalo nak soh antar keje sekolah mesti ckp utang..tapi sy tak pernah byr utang kat die..hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...