Tuesday, June 28, 2011

BBQ night...Our Birthday Bash..

Hallu hallu...Apa khabar semua??? Tetiba harini nak tanya khabar kan...padahal sebelum ni ada aku kesah...hihihi.. Nak cerita pasal majlis BBQ semepna besday Kasyah dan aku. Kan aku ada mention sblm ni aku amik cuti last friday sbb nak buat BBQ ni.. Ingat tak????Aku tahu korang tak jawabpun..hahaha... sengalnye aku.. :p

Persiapan untuk BBQ tu start since pagi lagi. Aku keluar ke bandar dengan abah untuk beli daging segala. Warghhhhh kopak aku beratus2. Macam2 nak kena beli so kul 1 tghari baru sampai rumah. Terus buat perapan daging,ayam dgn udang tu. Kiranya sampai ke petang ler buat keje. Dah macam nak buat kenduri jek padahal, BBQ kecik2 jek. So dalam pukul 6 tu aku dah start bakar satay. Best gak pengalaman bakar satay sendiri ni. Berpeloh2 duduk depan api.

Kasyah dan sepupunya. SUke sangat ketap mulut camtu. Comella konon..hihihi. Kesian Kasyah sbb aku abaikan die sekejap. Busy lorr..Die nak menyibuk sama tp aku tak bagi dekat dgn api tu...

Satay sedang dibakar. Satay ni aku tempah jek. 250 cucuk RM100. Secucuk 40sen jek.. Okayla tu. Puas gak makan..

Tengoklah si tukang bakar satay tu... Komited beb. Ntah berapa cucuk habis kutelan. Sambil bakar sambil ngap..huhuhu... Tapi aku bakar kejap jek sbb lepas tu laki aku lak take over. Die jeles aku dok ngap2 satay tp die kena layan anak..hahaha...

Mak aku sedang memasak mihun goreng bergandingan dengan abah aku... Kite semua memang busy bekerja smpi tak hirau makan minum...(Akuler tu..orang lain makan jek..Aku dah petang baru nak lunch...huhuhu)

Edisi membakar lagi. This time tinggal sikit jek sbb mostly kite dah bakar petang tu. Yelah kang orang dtg baru nak membako..memang kite bako jer..

Kasyah dengan nenek. Kasyah panggil mak mertua aku nenek. Mak aku tokmak...

Acara dimulakan dengan bacaan doa selamat oleh pakcik aku... Lepas tu apalagi makan ler. Sebelum tu aku potong kek dengan Kasyah. Kasyah masa ni die cam takut2 jek sbb orang ramai.. Tapi lepas tu dielah hero. Menjerit sana,,berlari sini...hehehe..

Potong jangan tak potong. Anak2 sedara aku dah tak menyabo nak makan kek. Majlis ni kecik2 jer. Ajak jiran 2-3 buah rumah, ajak pakcik dgn makcik aku selain mak mertua dgn atuk aku.. tu jek...Kalau nak ngajak sekampung, harus terjun lombong aku lepas tu..hahahaha

Antara hidangan yang ada. Daging lembu, daging kambing, ayam, udang, satay, nasi impit, bihun goreng, jagung bakar, puding, kek dan juga buah tembikai...Alhamdulillah makanan cukup...

Udang bakar mentega. Udang ni aku grill jek guna kuali leper tu. Nak menunggu turn nak bako memang tak siap ler...

The dagings..Yang kiri tu beef, tengah ayam dan yang kanan tu lamb. Laki aku cakap ayam tu syedapppp...Hihihi...Nak resepi? Request secara peribadi dengan aku ye..Sbb aku kenakan caj..huhuhu

Antara tetamu yang ada... Gambar tetamu lelaki yang makan kat depan rumah takde sbb lepas acara bermuala, fotografer terus cuci tangan melantak dengan jayanya.. Die dah tak peduli dah dgn kamera sbb makan lagi best..huhuhu hampeh betul..

Itu jelah ceritanya.... Walaupun majlis yang kecil tp tetap syiokkk... Lenkali boleh buat lagi...Lepas makan kite sambung tengok maharaja lawak...Jom gelak ramai2...

daaaa........

p/s: Kasyah rindu mama....mak aku bagitau!

5 Magic Words:

nuyui a.k.a miss NUSHA said...

alahai..terliur lak..

batal pose lak t tgk ni..hahahah..

AnneRaini said...

alololo cian die..takpe time buka kang makan yek..hihihi

MYA EL QAYREENA AZRYAN said...

phewww meriah makanan huhuhu

AnneRaini said...

taklah meriah sgt...tp puas gaklah makan..hihihi

Leman BBQ said...

Klu datang port dickson jemputlah ambil bbq dengan LemanBBQ

http://www.facebook.com/LemanBBQ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...