Monday, June 13, 2011

Hilang sabar..rasa bersalah...

Aku konfiden dan yakin lagi kompem yang semua ibu bapa pasti ada rasa hilang sabar dgn anak2..betul tak? Jangan tipu ye cakap tak kisahpun anak2 buat ape.. Kalau kat public bolehla ko pakat biar jek sbb depan orang tapi kalau kat rumah mesti dah kena sergah dah..

Nilah yang jadi kat aku semalam. Entah apa faulnye kaki aku boleh sengal giler macam terseliuh urat segala tu semalam. Jalan pun dah macam kingkong dah sbb sakit kaki. Dan semalam jgak Kasyah buat hal. Dahlah aku susah nak bergerak, die pulak tak reti bahasa.. Apalagi kenalah... Kasyah takmo pakai diapers. Dibaringkan die merengek nak bangun. Lagi kite tahan lagi die kuat memberontak. Last2 aku geram aku tampar punggung die (tampar manje jek sbb die kecik lagi) tapi bukan die kesah terus menangis nak bangun. Last2 kena bebel dgn aku aka kena sergah aka tengking.. Lagi syahdu syahdan die menangis. Terus pergi kat papa dia yang ada kat dapur.

Dek kerana die dah menangis meraung nak masuk dapur dan aku pulak dah malas nak melayan, papanya pun bagilah die masuk dapur. Die buat kacau pulaklah kat dapur. Di bukaknye kabinet tu dan ambil botol sos. lepas tu die jatuhkan botol tu. nasib baik tak pecah. Kali ni papa die pulak bersuara. Menangis kesyahduan sbb sedih kena marah. Aku amik dia terus bawa masuk bilik pastu paksa dia tido. Pon taknak jugak. Menangis nak keluar lagi2 nampak kelibat papa die kat pintu. Last2 laki aku amik die bawa tgk tv sama2.. Aku sbb dah sakit kaki giler malas nak layan terus tido... Bila laki aku dah bawa Kasyah masuk bilik sbb die dah tido, barulah aku cium die kata sory dan pesan kat die jangan nakal2. Jadi anak yang baik, dengar kata mama.

So seriusly kdg2 kite mmg hilang sabar dengan karenah anak2. Tapi bila dah lepas tu mesti rasa bersalahkan... Anak lelaki memang lain macam betul nakalnya... Terfikir anak perempuan nakal tak????

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...