Friday, July 8, 2011

Bersih 2.0... Perlu ke?

Sana sini orang dok sibuk pasal Bersih. Seriusly aku malas nak amik tahu tapi sbb memang dah keje aku hari2 baca paper so nak tak nak tertahu jugak... Esok akan berlangsungnye Bersih ni... Nama je Bersih tapi sayang ia tak sebersih namanya.... Esok banyak jalan akan ditutup... Objektif untuk menghuru-harakan keadaan dah berjaya....Sume orang susah...Mane yang buat kenduri kawen mungkin lebih terasa sbb tak ramai dpt dtg rumah mereka..hmmm...

Aku rasa tak perlupun nak buat perhimpunan bersih ni sbb takde point yang kuat...Oh ya yang jelas majoriti yang menyokong bersih ni adalah mereka yang bukan melayu... Sekali lagi nampaknya cubaan nak memecahbelahkan melayu dah tercapai... Aku ckp mcm ni sbb org opis aku sendiri sokong Bersih ni dan asik ckp pasal nak pembaharuan... Mereka sume bukan melayu...Aku dengar jek tapi serius hati sakit wooo....

Kalau bersih betul2 bersih kenapa nak berparang bagai??? Kenapa beria nak buat bom petrol tu???? Senang citer memang nak buat hal kan????Ah malas lah nak citer banyak...

Say NO to BERSIH

10 Magic Words:

Nini Hartini said...

Ahhh~ tak nak jawab..tp rasa saya perlu memberi penjelasan... Saya Melayu, saya islam dan saya penyokong Bersih.

Melayu ke, Jawa ke, Cina ke, India ke, semua tu tak penting. Yang penting, kami Rakyat Malaysia yg inginkan keadilan.

Huru hara?? siapa yang timbulkan huru hara?? Kalau polis tak buat sekatan jalanraya, tak akan berlaku huru-hara. Kalau polis jaga jalan dengan elok, tak akan timbul huru hara.

setiap kali adanya demontrasi, huru hara akan terjadi apabila FRU siram watercanon. masa tu mmg berlaku lah huru hara sbb masing2 nk menyelamatkan diri. awak x pernah berada dalam situasi ini. kalau awak berpeluang ikut perarakan ini, awak akan nampak betapa kejamnya polis. Siram kami dgn watercanon, sekat laluan kami, mcm mana kami nk bersurai. kami dikepong dgn lori, disiram, disembur gas pemedih mata, hingga masing2 nk selamatkan diri.

Cuba tgk apa yg terjadi di Mesir baru2 ni?? Adakah mereka buat demonstrasi dalam Stadium???? tak kan??

Isu parang, bom, semua tu mainan kotor pihak lain. Takkan lah bodoh sangat nk letak baju Bersih sama2 bom tu. Dulu, PRK Permatang Pauh Kes Liwat Anwar Ibrahim... PRK Sarawak, Kes Video Lucah Anwar Ibrahim, skrg BERSIH, kes parang dan bom???? Kita tengok PRU nanti, apa kerajaan BN akan timbulkan isu.. Kes Anwar, lepas PRK, PRU terus senyap. tak pula didakwanya Anwar? kalau bersalah jenapa still bebas??

b a m b a m ' s said...

suh buat kat stadium shah alam xnk kan..pastu dok jadi lalat lak kat jalan..iskkk! kan dah nyusahkan rakyat jelata yang len.. =.='

Mr Lonely said...

nice blog... have a view of my blog when free.. http://www.lonelyreload.com (A Growing Teenager Diary) .. do leave me some comment / guide if can.. if interested can follow my blog...

AnneRaini said...

Nini: Kata2 awak tu masih byk yg boleh disangkalkan...Perlu ke sy jelaskan?tak perlu sbb sy org yg sgt cintakan keamanan.. Berhimpun sambil terjerit terlolong reformasi bukan budaya sy.. Lebih baik sy habiskan masa berkualiti bersama keluarga yg dah tentu memberi sejuta nikmat drpd buat keje tak tentu hala yg cume menjelaskan spe diri kite yg sebenar...
lagipun sy bukan extermis mcm org mesir...Sy org melayu yg lembut jiwanya...Tak perlu ikut apa yg tak sesuai...
Psl huru hara, kalau tak buat lg takde polis nak kecoh2. Kesian pd org lain yg cari rezeki terpaksa tanggung kerugian...Tp pd mereka yg terlibat,kononye perjuangan mereka lebih mulia..Terpulang... Org lain yg menderita takpe...Fikir kesan dan akibat sblm buat seuatu.. Jgn fikir matlamat sendiri hingga susah org lain tak dihirau...

Manismadu84 said...

setuju dengan awk -anne....

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

saya cintakan keamanan jugak.. saya jugak inginkan keadilan.. tapi perlu ke kita orang islam, orang melayu... membuat demonstrasi jalanan?

Layak ke mereka semua yg join BERSIH yg KOTOR ni dipanggil hero dan heroin ye? sehingga sanggup menyebabkan orang lain yg x mahu terlibat dalam hal ni menjadi mangsa?? cont.. peniaga terpaksa tutup kedai, xpasal2 pintu rezeki mereka hari tu ditutup.. mereka2 yg xguna akal dgn baik ni... xkan laa xterfikir.. xrasa bersalah ke bila kita menutup punca rezeki orang lain ye?

huhu.. terEMO plak kat sini.. ngee~

*setuju dengan komen anne

Mama Gee said...

gotong royong bersihkan kl dr sampah sarap pun ade eloknyaa :)

AnneRaini said...

manismadu:thanks. Aku cume tak suke huru hara ni...

AnneRaini said...

CMA: byk lg cara utk mencari keadilan...tak perlu susahkan org lain...jgn ikut negara lain yg huru hara...kalau rasa ngra lain lebih baik, sile tinggalkan msia.

Sy paling tkt kalau msia huru hara...Sy nak aman supaya anak2 sy boleh pergi sekolah tnpa perlu rasa takut.

AnneRaini said...

mama gee: itu lg bagus... Patutnye diorg berkumpul lg bersihkan smph2 yg dah diorg sepahkan tu..hihihihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...