Friday, August 12, 2011

Dah 12 hari....sempat ke?

Rasa macam baru jek semalam start pose...alih2 harini dah 12 hari dah...Warghhhh camne ni???? Aku tau ramai yang tak sabar nak raya. Akupun tak sabar gak tp bile fikir sume persiapan rasa cam tak sempat jek...

Rumah tak kemas lagi. Nak alih perabot, nak pasang langsir, nak buang habuk, nak kemas dapur, nak kemas stor, nak ngelap..uishh byk ler nak kena buat. Tu baru bab rumah, belum kuih raya lagi. Walaupun aku dah plan taknak buat tp tangan ni gatal beli gak bahan buat kuih. Kalau tak buat kang expired pulak bhn2 tu... Lagipun tat nenas yang orang tempah pon belum buat lg. nasib baik tak banyak tp still makan sehari gak nak siapkan. Yang lagi aku tension adalah baju aku tu. Sempat ke nak siap??? Baju aku dah siap jahit dah cume aku touch up dgn manik. Tapi sampai la ni tak siap2 lagi. Dah 2 bulan dah aku jahit manik. on and off ler. Cume sempat buat sikit kalau Kasyah tido on weekend. Kalau tak mmg tak sentuhpun. Kasyah suka kacau. Habis terabur manik2 aku. Takmo jadi cam 2 tahun lepas, terpaksa aku bukak balik sbb tak sempat siap. Daripada tergantung baik takde terus.hahaha

Memanglah ada masa lagi tp kalau hari keje mmg tak dan nak buat semua tu. Balik keje dah sibuk nak masak. Lepas buka sibuk nak kemas diri pulak (mandiler tu). Lepas tu sibuk layan si kecik tu main2.Kul 10 dah tido. Aku takleh tido lambat nnti aku tak bgn sahur lak. Weekend bolehlah tido lambat. Lagipun hari keje badan ni letih bebeno. Macam keje bwh panas. Padahal dok ngadap komputer gak.

Sape volunteer nak tolong aku kemas rumah? Mehla sini. Aku bagi upah aiskrim walls.... daaa.....

p/s:mau cari karpet murah2 tp nak moden style...sape nak bagi kat aku?????

9 Magic Words:

nuyui a.k.a miss NUSHA said...

eskrem wall aje??

aish,mane cukup tu..lalalala..

AnneRaini said...

okaylah tu..kalo nusha nak tolong akak up lagi. asikrim wall dgn karipap singgit..hah, ok?

ieda said...

akak tiap2 tahun balik kg .. so balik umah bila sok nak kerja .. umah x beraya sgt .. ala2 kadar jeww :)

SweetLikeWhat said...

sama la kite kak..manik tak abis jahit lagi nie..haha..taktau sempat ke tak..

Mamamya said...

btl la anne...akak yg x keje ni pun mcm ribut je rasanya nak siapkan kemas2 umah...nak buat biskut raya...nak buang segala bahuk yg dah tebal sekaki nih...haduiii....poning den!!

akak nasib baik tempahan jahut manik dah settle sblm pose aritu..ambik pun xbyk sbb tau mmg x cukup masa....akak jahit baju org tp baju sendiri x jahit manik pun...malas... (blh gitu..) huhuuuu

@izY@N said...

anne aku tagged ko

http://sayasibudakopto.blogspot.com/2011/07/giveaway-dari-korea-dan-bandung.html

@izY@N said...

tagged..sila ke http://mylifeonlymyworld.blogspot.com/2011/08/1st-giveaway-by-wan-myzura-collections.html

hadiah lumayan

Manismadu84 said...

wah anie..x sesabo nk raya..

en_me said...

dah 16 hari .. ihiks

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...