Tuesday, August 16, 2011

Di luah mati mak....

..di telan mati bapak...Huish nak cakap ke tak? Nak cakap ke tak? Cakap kang takut jadi gaduh pulak. Tak cakap kang hati sendiri yang sakit. Dilema betul.

Harini aku bercerita dgn rakan2 opis apa yang aku rasa... Pung pang pung pang sambil tangan kaki sume bersilat. Lega sikit. Tp time tu jela leganya. Dok fikir2 balik hangat hati ni. Kang ku simpan2 lama2 meletop pulak. Tapi kalau aku cakap kang bermasam muka pulak. Nak fikir apa orang lain cakap ke nak jaga hati sendiri? Kalau nak biar sampai bila aku mampu tahan? Serba salah rasa.

Kadang2 terfikir mana letaknya otak manusia yang satu ni? Kat kepala ke kat perut? Langsung tak boleh berfikir ke mana betul mana salah? Ikutkan hati mau aku tampar muka tak tahu malunya tu. Nak je aku bagitau, "masuk kandang kambing mengembek,". Hormat sesuatu yang bukan milik kite. Bukan buat macam kite yang punya...

Nasib baik bulan puasa. mampu juga aku tahan mulut aku ni dari berkata2. Jangan sampai aku keluarkan suara. Masa tu dah takde guna sbb keadaan takkan jadi seperti sediakala. Hailah hati, sabar jua yang mampu aku kata. Hailah mata, tahan saja lihat segala pandangan nista. Moga itu semua tak lama.

3 Magic Words:

nuyui a.k.a miss NUSHA said...

ahakz..sbr sis..
slmt berbuka... =)

SweetLikeWhat said...

luahkan jer kak..simpan-simpan lame2 takut meletop pulak..hehe :)

eima said...

ni pesal ni ...sabo ye ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...