Thursday, August 25, 2011

Lagu raya

Kalau dah namanya hari raya tak lengkap kalau kite tak dengar lagu rayakan? Aku ni dahla kategori peminat tegar lagu2 raya. Bulan tak rayapun aku dengar lagu raya..Hahaha. poyokan aku? Tapi aku cume suke lagu2 raya dulu je. Yang baru2 ni kurang sikit tapi adela jugak lagu baru yang aku rasa sedap di dengar.

Lagu raya paling aku suka dah tentulah lagu SELAMAT HARI RAYA daripada Saloma. Masa kecik2 suke nyanyi "mintak mak kuih sepotong..saya mahu makan kerna perut kosong".. balik2 aku ulang part tu jek. Pastu akupun suke lagu SUASANA HARI RAYA daripada Sharifah Aini. Lagu ni best sbb die ada ajak makan ketupat dgn rendang...hehehe.. betulla aku suke part die ajak makan tu (nmpk sgt pelahap..hihihi). "Rasalah ketupat ini dengan rendangnya sekali, sudilah rasa kuihku, pilihlah yang mana satu"...

Lagu lain yang aku minat lagu Selamat Hari Raya Ahmad Jais, Menjelang Hari Raya DJ Dave, Selamat Hari Raya Fazidah Jonet, lagu Azlina Aziz Indahnya Beraya Di Desa, lagu Noor Kumalasari Pulang Di Hari Raya, P Ramlee Dendang Perantau, Junaidah Amin Suasana Riang Di Hari Raya, Anuar & Ellina Suasana Hari Raya, M. Nasir Satu Hari Di Hari Raya, Rafeah Buang Bila Takbir Bergema, Rahimah Rahim Selamat Hari Raya, Sanisah Huri Aidilfitri, Uji Rashid dan Hail dan beberapa lagu lagi.. (Eh, ni dah macam sume lagu raya ko suke...)

Lagi satukan kalo hari raya rasa tak meriah je kalo tak main bunga api. Mercun aku tak suka sbb mmg dari kecik aku takut main mercun. Tengok orang main aku beranilah. Sekarang ni bunga apipun dah diharamkan. Yang boleh main cume mercun pop yang tak mencabar tu dgn bunga api kucing tu kalau tak silap aku. Tak bestlah tak dpt main bunga api. Syok tau dok depan rumah layan budak2 main bunga api...Sambil2 tu nyanyi lagu raya..meriah beb!. Sekarang sumenya dah berlalu... Nak dpt stok bunga apipun susah. Aku nak belipun takut..takut kena tangkap...

Okaylah...Insyaallah esok aku balik kg. Tak sabar sbb rindu sgt kat Kasyah. Lagipun ada beberapa benda aku nak settlekan kat kampung. Nak buat biskut raya 2 jenis (sbb bahan dah beli) pastu nak alter baju raya aku yang besar tu (aku dah kurus ke?????)hehehe.

daaaaaaaaa....

p/s: Pagi ni tak sahur....:(

4 Magic Words:

SweetLikeWhat said...

anis suka lagu kepulangan yang di nanti-aman shah..hehe

lagu dulu lagi best dari sekarang :)

nuyui a.k.a miss NUSHA said...

lagu lama gak menjdi pujaan hatiku...

p/s: eleh..xkisah pon nak geng ngn dia..lalalala..

ieda said...

aah dik lagu lama lagi feel .. akak jarang dgr lagu lama di versikan baru .. rasa cam jahanam kan lagu tuu je huhuhu

Mamamya said...

akak lbh suka lagu raya yg lama2 anne...lbh nostalgia rasanya.... :)

p.s:anne cantiknya manik kat bawah tu..... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...