Thursday, August 4, 2011

Makanan di Cyberview

Seperti yang dijanjikan (e, ade ke aku janji?) aku buatlah review sikit pasal makanan kat sana. Tapi bukanlah menyeluruh. Gitu2 jek sbb mood skrg xbape best. Sakit perut. Apa yang aku boleh cakap, makanan die memang boleh tahan sedap. Memang puas hatilah. Suami aku siap cakap nak gi makan buffet lagi sbb best banyak makanan.

Inilah antara lauk yang ada. Ade yang lain lagi tapi tak ambil. Ni suami aku punye pinggan. Bukan aku ye. Dalam ni ada ayam berempah (sedap), daging blackpepper (sedap), udang dan sotong sambal (sedap sgt). Korang nak tau x, daging die tu lembut giler. Macam makan tauhu pun ada. cume die keras sikit jek dari tauhu. Entah cemana die masak smpi lembut gitu.

Ini yang ada atas meja kami first round. Cer tgk pinggan aku yang atas tu... Sikit je kan? Tupun suami aku yang habiskan nasi. Kenyangnye macam dah makan 2 pinggan..huhuhu. Murtabak die kureng sikit sbb dah sejuk..

Satay... Ada 2 jenis satay. Ayam dan daging. Aku amik 2 satay 2 ayam. Sudahnye aku mkn 1 ayam je.

Stall BBQ. Sgt banyak jenis. Plan nak amik gak tp xleh nak masuk dah. Secubit pon aku tak merasa BBQ ni.

Antara stall yang ada. Sebelah satay tu stall popiah, pastu dim sum, yong tau fu, sotong kangkung and last sekali kue tiow...Pon tak termakan...tapi popiah die sedaplah...

Antara Japanese food yang ada. Bukan setakat sushi ni je. Ada jugak beef n chicken teppanyaki. pon aku tak rasa.

Bhgn roti canai....Dah sejuk liat...

Lamb stall.. Daging kambing ni memang lembut jugak. Sampai suami aku jadi tak reti nak makan sbb macam bukan makan daging. Die kata daging kena ada liat2 sikit baru sedap...

SAlad dan rojak buah.. Pelbagai jenis sos ada. Pilih saja. Tak makan pon..Kesian...

Pilihan kerabu dan pasembor... Nipun aku tak makan meh..

Antara air yang ada. Hah yang ni aku minum...Air die sume cukup rasa Especially air asam boi..sedap.

Soya cincau. manis. sebelah die ada fruit cocktail dgn air katira...

Desert...terlalu banyak desert die smpi tak tahu nak makan dah... Last2 aku tak makan pon...hahaha..

Desert lagi...roti tu boleh makan dgn spicy mutton soup ataupun tomato soup..

Rich chocolate cake... Yang ni boleh tahan sedap...aku makan sesudu saja...

strawbery cake....tak amik sbb aku tgk besar jek...kompemlah aku tak habis nnti...

Chocolate fountain...Aku cume mampu tgk saje...

Last sekali ice cream dan ice kacang... Yang ice cream aku amik...

Okay itu saje gambar yang sempat aku amik.. Banyak lagi yang aku tak amik. Nsai ayam, nasi arab, laksa penang dan memacam lagilah.. Mau pengsan kalo ade orang dpt makan sume tu....Balik ni macam takde mood nak makan sbb dok rasa dah terlebih makan smlm... Beli kuih jelah...Daaa......

5 Magic Words:

Mamamya said...

ya! allah anne byknya lauk pauk..klu akak pun tgk je dah kenyang dik...mmg x tahu lah mana satu nak pilih...brp RM/person ni anne?

ainnoraini said...

mmg meriah..byk betul makan kat situ...semua sedap2kan...

kalau kak ain tengok jer dah kenyang..

Sekamar Rindu said...

salam...

mcm2 ada..nak makan apa kan...

bestnya...

AnneRaini said...

tulah...mmg byk smpi tak larat nak makan...tgk je pun dah rasa ngeri dah..banyaknyeeee

SweetLikeWhat said...

bestnye kak..nampak sume sedap..nak try ajak hubby buka puasa buffet pulak lah..hehe :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...