Friday, August 26, 2011

Sebelum Raya....

Ramadhan ke 26...hari terakhir bekerja sblm raya...Mood sekarang mmg nak balik kampung jer sbb dah rindu beno dgn anak terunaku itu..Persiapan untuk balik kampung seminggu dah aku settlekan malam tadi. Sume dah settle sampai pinggan mangkuk pun takde dalam bakul tepi sinki. Dah susun cantik atas rak. Sampah sarap dah aku buang dan baju yang dah kering aku dah lipat. Cuma tinggal baju kat ampaian yang masih lembab je. itu takleh buat apela. Lepas raya baru aku settlekan.

Petang ni aku akan terus gerak lepas kerja. Balik rumah untuk bergandingan dgn suami menaiki kereta dan terus menuju ke highway LEKAS kerana telah yakin dan pasti bahawasanya highway PLUS akan jam sejam-jamnya seperti yang berlaku setiap tahun. Sebelum tu dah pesan kat suami soh order pizza untuk bekalan dunia akhirat smsa berbuka nanti. Kalau semuanya berjalan lancar, seharusnya pukul 9 aku dah mampu memeluk Kasyah erat2 dan menciumnya bertubi2 sampai die rimas. Tapi kalau jalan sangkut2 kerana banyak sangat kereta nak pulang berhari raya macam dah takde hari esok, maka mungkin akan lewatlah aku tiba dirumah.

Harini aku keluar rumah lambat 10 min daripada semalam tapi yang bestnye aku sampai opis 10 min lebih awal daripada semalam. Jalan kurang jem tak seperti hari2 biasa yang mana aku suke memaki hamun kereta yang lembab macam siput. Tapi harini tidak lagi. Perjalanan agak lancar kecuali kat jalan tun razak. Sukeeeee... Hopefully petang ni nak balik keje jalan lancar juga (mimpilah ko!). Kalau tak jam macam hari2 lain aku boleh sampai rumah pukul 5.15 petang. Satu pencapaian yang baik. Kalau jam dah tentu2 akan sampai lepas pukul 5.30.. Oh tidakkkkk!

Oh ya , mana nak cari bunga api ek? Kalo boleh aku nak beli dalam kotak and bukan seikat2 yang dah tentu2 mahal tu. Haritu ada nampak kat downtown mines tapi aku takut nak beli. Walaupun cume bunga api jek tapi still takut... Giler rakyat yang baik aku ni...ngehngehngeh... Kalo boleh aku nak bunga api ni..


Aku nak bunga api saja ye.. mercun2 I don wan. Bahaya tu. Kalo nak main mercun main mercun pop pop sudah...hihihi.. SO aku tak tahu nak beli kat mana bunga api ni..Kalo pop pop tu memanglah banyak. Kat kedai RM2 pun ada.

Okaylah..Rasanya ini mungkin entry terakhir aku sebelum raya ni. Berukband dah takde so no hapdatelah ye. Lagipun time raya ni nak gi ziarah sedara mara. Mana ada mase nak update blog segala... Sebelum mengakhiri, sekali lagi aku nak minta maaf andai ada yang terasa hati dengan tulisan2 aku kat sini. Selamat Hari Raya Aidilfitri buat semua.... Kepada yang memandu tak kire ke mana destinasi anda, berhati2 di jalan raya. Peringatan untuk diri sendiri juga...

Salam Sayang dari aku, suami dan anakku....Muahhhhss.

daaaaaaaaaa......

2 Magic Words:

wahida said...

selamat hari raya aidilfitri my dear...
maaf zahir dan batin...

SweetLikeWhat said...

selamat hari raya kak :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...