Friday, August 5, 2011

Streamyx, awat lembab sangat?

Ini entry meluah rasa. Korang ingat tak bulan lepas aku ada citer yang my husband dah terminate broadband and registered streamyx? Aku post citer tu on 20 July. So orang kat TM tu kate within 3 working days contractor diorang akan dtg rumah untuk pasang streamyx. Ok baiklah. 3 hari ye. Daftar tu hari selasa so patutnya paling lambat Jumaat diorg dah dtg. Tapikan tunggu punya tunggu punya tunggu haram takdepun. So Jumaat tu call la TM tanya status. Boleh pulak die kata ada masalah kat alamat kitorang. Senang citer diorang konpius...Hadoilah awat benak sgt korang ni? Takpe sabar lagi. Die kate dah hantar report and patutnya dalam 7 hari bekerja diorang akan dtg pasang streamyx...

Ok baiklah, kitorang tunggu. So tunggu punya tunggu and sampai dah beberapa kali call akhirnya hari rabu (hari ketiga pose) barulah ada contractor dtg rumah itupun die cuma pasang tepon saja bukan streamyx. Die kata die cuma dpt arahan utk psg tepon bukan streamyx... Hoii..sengalnye korang ni. Tak ke rasa cam nak penyepak muke diorang sorang2 dek kerana kebebalan tahap tertinggi diorang tu??? Aku yang pada mulanya cam tak kesah sgt lama2 hangin gak sbb dah lebih 2 minggu streamyx tak psg2 jugak. Aku nak tgk Harry potter ni tau x? Tak pasal2 aku jadi katak di bawah tempurung kerana tidak tau perkembangan citer harry potter tu. Sepatutnye sekarang ni aku dah boleh berlagak sambil citer plot2 filem tu okay! (huiyoh, alasan aku sangat konkrit..:p)

So husband call lagi TM and the best part was die boleh tanya "Encik amik pakej ape ye?" Pergh kan. Menyirap jek aku dengar. Bukan ke patutnye benda tu sume dah ada dalam sistem (base on pengalaman aku keje dgn telcom company). Once registered sume tu dah save dlm sistem. Tinggal rujuk je setiap kali ada pertanyaan. Bodos betul. Nampak sgt yang kitorang ni dibuat endah tak endah jek time registered haritu. Sengal! Lepas tu die ckp dlm masa terdekat contractor akan dtg psg streamyx pulak. Sampai harini takde lagi. Aku tak faham betul istilah terdekat diorang tu macam mana. Sehari?seminggu?sebulan?setahun? Sakit hari jek.

To TM, kalau masih mahu memberi perkhidmatan terbaik, treatlah customer sepatutnya. Kalau macam ni korang punya service, jgn dok sibuk canang best in Asia segala. Padahal nan hado jah.

11 Magic Words:

Afiq Din said...

biase la tu...
pasang blh lmbat tpi byr xblh

::NureeN:: said...

salam...
dear, nureen wakil dr TM mohon maap.. nureen TM penang bhgn cable. mmg slalu ada masalah mcm ni even nureen sndri staff TM pon sama, dh seminggu register pon blum mai pasang lagi.

klau pasal staff tue tanya ambik pakej apa tue mmg x sepatutnya la.. sbb mmg ada dlm sistem, sape2 pon bleh tgk, cuma takut ada yg tersalah input data. sometime bila step tue terlalu byk, pass sana cini g2 la.. dr pengalamn nureen keja kat penang ini, mmg ada yg lambat pasang,nureen yg bukan bhgn installation pon kena tempias, antr faktornya : cable bwh tanah prob, nak kena tukar ambil masa, port dlm DP yg atas tiang tu untuk pemasangan tiada spare - x support utk pasang streamyx sekurang2nya 1000M kena wat maintenance, terpaksa tanam tiang baru & buka DP baru, masalah kekurangan staff yg handle mengikut area.. skrg ni plak unifi, terkejar sana terkejar cini.

dlm 1 hari mcm2 masalah timbul d TM ni, mmg memeningkan. tu baru dlm TM, bkn contractor lagi, sbb contractor ni sub TM sahaja bukan staff.. jd diaorg punya komitmen tue lain x mcm staff.. susah nk train org ni.. nureen akui mmg ada sesetengah yg agak se****..

skrg ni apa yg boleh nureen suggest, lebih kerap call mintak segerakan, if x dpt jgk ckp nak report ke apa2 yg menampakkan kita ni tegas.(marah2 cikit)

skali lagi nureen dr pihak TM mohon maaf.. mungkin ada masalah d sana.

AnneRaini said...

Nureen..terima kasih bagi clarification..tp mslhnye diorg xckp pon ade mslh ke ape kecuali masa awal2 tu kate konfius alamat. tu je. bile call ckp dah proses, otway, dlm ms terdekat. sumenya yg bg janji2 palsu. kalo betul ade prob bgtaulah. ni tak asik kata akan dtg...tp dtgnye tak..

pglmn dgn telco company mgkn ni yg plg worst kot. or yg plg lembab servicenye. yang lain2 tu siap call kite bagai. nampaklah bersungguh2. bil tepon pon melambung2 sbb asik nak call tm jek. biasalah sekali call mmg lame nak kena menunggu lg..

Mamamya said...

hadoiii..panas n3 ni anne.. :) tp mmg begitulah rasanya klu org dah b'janji2 bagai tp x ditunaikan....mmg kene hangin satu badan...

tp x per lah dah ada wakil TM bagi penjelasan tu...harap2nya masalah ni dapat diselesaikan sblm anne meletop sekali lagik...ngeee....gurau je anne...bagi sejuk...heheeee...

::NureeN:: said...

itue la mcm nureen kata contractor ni susah nk train.. tp klau ada masalah slalu diaorg x kan ckp kat customer sbb diaorg aspect if explain pon customer x paham.. byk g2 yg nureen dgr.. klau senang kan serang jerr TM point tue... baru la diaorg gelabah cikit.. jgn bg alasan bln puasa sudah kan.. ;)

Sekamar Rindu said...

salam...

memng mcm tulah selalnnya..lembab..byk mengganggu semua pihak yang nak berurusan di internet

nuyui a.k.a miss NUSHA said...

wah kak,sbr jela,sy xder pengalamn ni..

tp beruk bnd maxis tu skg ngh wat hampeh dgn family sy ..

nuyui a.k.a miss NUSHA said...

aish,xyah beli set tu xpe..lau tgk dalamnya,just tmbhn buku rujukan..aderla 2-3 jenis dia tnjuk..

bhn2 pon simple..

plg pntg kain felt itu..

xper2,mgue depan sy update bahan2 dia yer sis..

AnneRaini said...

kak lia:sebenarnye sy takle mrah sgt..tp bile dah lama2 geram jugak sbb asik dengo husband komplen..lama2 kite yg sakit hati..hehe

AnneRaini said...

nureen:tunggu mggu dpn camne..kalo takde gak mmg nak gi gegar kedai tm tu..haha

AnneRaini said...

nusha: tu yg akak fikir bile tgk ape yg nusha buat tu rasa cam boleh buat sendiri beli kain jek... benang ape segala tu mmg akak ade....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...