Thursday, September 15, 2011

Berubah...

Kenapa?Kenapa? Kenapa??????

Poyo tak tetibe mulakan entry dgn persoalan je? Feeling drama minggu ini sungguh. Ni nak citer pasal anak bujang aku tulah... Semalam Mamamya ada tanya Kasyah dah ok ke belum. Alhamdulillah muntah2 die mmg dah ok. Cume tinggal berry2 tu je. Tapi dah kuranglah. Selera pun dah dtg balik. Cume die tak berapa nak minum susu. Lebih suka air masak or air lain selain susu. Luka kat mata pulak malam tadi berdarah balik sbb die pi gosok mata die tu smpi terkopek kudis yang blm kering betul tu.. Geram aku tau. Agaknye die dah tak rasa sakit tu yg die usik tu. Sblm ni mmg die tak usik langsung mata yang luka tu.

Apa yang aku nak cter pasal perangai die yang dah berubah skrg. Makin kuat merajuk, makin baran, makin manja, makin kuat merengek dan makin kuat menangis.. Sabor jela. Dah 4 malam die menangis beria2 macam orang kena pukul. Langsung xboleh dipujuk. Diberi susu pun takmau. Menangis terjerit2 sampai akupun rasa macam nak menjerit jugak. Selalunye kalau aku pujuk2pun die bo layan aku terus bangunkan die. Gi basuhkan muka die dgn air biar die bangun tido. Pastu baru bagi susu dan bukak baby tv. Tp malam tadi mak aku yang take over die sbb aku dah nak melepuk jek anak aku. Haha serius aku geram betul dgn perangai die skrg. Bile aku balik keje je mesti die merengek suruh aku dukung. Lepas tu aku nak gi dapur pon xboleh.Nak tukar baju xboleh. Nak buat papepun xboleh. Sblm ni xde pulak mcm tu. Elok je main sambil tgk tv. Dahla tu skrg ni apa je yg die nak kite kena bagi. Xdpt jek mulalah die protes hentak kepala die ke, guling2 kat lantai ke, baling sume benda yang ada kat sebelah die sambil jerit2 marah. Hamboi, kemain besor pangkat ko ye nak!

Selalunye budak yang buat perangai ni sbb die nak ada adik tapi mak ko ni mmg perutnye kosong jek. Bukan setakat takde adik utk awak, bahan buangan pon xde...Alkisahnye mak ko tgh lapor skrg ni...hehhee.. So sekarang ni tido mama mmg terganggu sgt. Selalunye just merengek jek nak susu. Dah dpt susu terus senyap smpi pagi. Ade je yang tak kena. Korang rasa kenapa ek die menangis memalam tu? Die ngigau ke? Ke mmg budak umur 1 thn 3 bln perangai gitu. Ke sbb die tak sihat tu? Tapi bab makin baran, mengada sume tu aku rasa mmg perangai budak nak membesar mcm tu.. Die dah makin pandai so die dah tau ape die nak. Mak bapak die dah takleh tipu dah. Kalau die kata nak kete, ko xyahlah nak bagi motor pulak. Mmg kat situlah die melalak...huuhuhu..

Buat perangaipun, mama tau anak mama memang baik. Meh layan si kecik ni gosok baju. Sibuk ko nak main iron. Sambil tu mata tgk kat tv.... Bijak! Bijak!







p/s: Sekarang musin orang mengawan... Semua kawan aku pregnant kecuali aku....Tahniah to my bestfriend Shaz on her pregnancy...

4 Magic Words:

nuyui a.k.a miss NUSHA said...

org len dah mengawan..akak bila ag?? hahaha..

AnneRaini said...

amboi soalan...

akak takleh mengawan skrg sbb benih2 belum matang..hahahaha...

tunggulah kasyah besar sikit..masa ni die tgh lasak sgt nnti akak tak larat nak layan dia..

Mamamya said...

alhamdulillah...insya'allah x lama lagi berry2 tu pun akan baik...amin...

anak2 ni mmg mcm tu lah anne...makin b'tambah umurnya makin b'tambah juga ragamnya....akak ni selalu 'perang' dgn anak2....sabau aje lah....namanya pun budak2 kan...tp sesekali bila dia buat perangai mmg buat kita hilang sabar...

SweetLikeWhat said...

comel nye gambar kasyah tuh..macam orang tua jer lagak die.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...