Wednesday, September 14, 2011

Geli

Tadi pagi masa otw gi keje aku dgr Hotfm. Topik pagi ni "aku nak tegur" so tetiba aku teringin nak menegur in general walaupun sebenarnya aku nak tegur seseorang yang aku kenal ni...

For me kite jangan lelebih dalam mengekspresikan perasaan kite pada seseorang especially pada kekasih. Lainlah kalau dah kawen. Yang dah kawen pon takleh jugak nak tunjuk sgt kebirahan korang tu terhadap bini or laki masing2... Sesekali mungkin orang akan kata "wow romantiknye" tapi kalo dah selalu "eii, meluatnye aku". Sekarang ni kan kite ada medium sosial utk meluahkan perasaan mcm FB, twitter, blog sume tu. So apa yang aku nak tegur ni pasal orang yang suke letak status over dlm FB or blog ni.

Adalah seorang mamat ni yang aku kenal dah lama since sekolah lagi. Baru2 ni die update status die tentang betapa tak sabonye die nak kawen... Sikit2 tak sabo nak kawen.. Sikit2 tak sabar tunggu nak menghalalkan yang haram.. Choiii sgt okay. Perlu ke nak bagitau ko tu gersang tahap tertinggi??? Menyampah aku tau. Aku mmg tau since dulu lg die ni jenis gatal. Dulu syok kat aku tp aku tak layan. Bile call aku jek asik nak cerita aku cinta padamu... Tu yang aku meluat tu. Selalu aku ckp kat die cari org lain.. So skrg ni bile die dah jumpe sumbody terus tak menyabo nak kawen.. Menggeletis sgt tau. Nak kena canang satu dunia ke betapa pompuan itu akan jadi milikmu selamanya????? Geli tau. Loya aku macam ngandung 2 bulan pulak.

So aku naklah tegur (sesapa yang buat) kalau nak update status ke update blog ke janganlah over sgt... Xperlu nak tulis, baby rindu ucuk...ucuk takleh tido teringat kat baby...cayang punye bau wangi... bie , i love u smpi mati... so on.... Sekali sekala takpelah. Mungkin masa anniversary ke...birthday ke...kirenya untuk sesuatu sbb jela nak bgtau ko syg kat org tu.. Kalau selalu sgt mmg makan sumpah jela...Aku bukan dengki ok.. Akupun ada laki gak.. Tapi ade aku hapdet laki aku paling baik di dunia? Ade aku kate aku sayang laki aku setiap hari??? Sblm kawen dulupun, nak canang kat semua org pun segan2 tau... Itu semua simpan sendiri sudah....

Sorylah kalo ada yang terasa ye.. Aku faham orang baru2 nak bercinta nak kawen ni mmg birah semacam. tapi macam yang aku cakaplah..semua tu simpan sendiri sudah... Citer2 dgn kawan2 baik dahler.. Tak yah nak kasi orang luar pun tau...Okaylah..kang makin byk aku tulis, makin ramai pulak yang terasa kang...hehe..

p/s: Sekadar meluahkan apa yang aku rasa jek...Mean no harm.

6 Magic Words:

SweetLikeWhat said...

setuju kak..memang menyampah semua nye nak post kat fb..bosan..bosan..

nuyui a.k.a miss NUSHA said...

hahha,ai tak terasa okies..

huahua..

meluat gak lau terlampau over tu!

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

huhu..mmg meluat gak laa kalo baca...

*yg dah kawen pon..ada gak terover tulis kat wall fb tu.. luar dalam..semua nak dicerita..

ainnoraini said...

mase bercinta semuanye manis jer...
nnt dah kahwin tau la mcm mane...silap2 bile bejln pun jauh sebatu sorang hihihi...

jgn la over sangat...

Mamamya said...

setuju 100%!!!!

nuyui a.k.a miss NUSHA said...

p/s: bg penggemar susu spt sy, sedapp!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...