Wednesday, September 7, 2011

Malam Raya..

Semua orang dah sibuk update pasal raya memasing.. Akupun takmo ketinggalan jugak...Walaupun mood mengupdate ni masih suam2 kuku tapi paksa gak jemari halusku ini (halus ke??) menekan punat2 keyboard komputer. Nak cerita pasal rayaler.. Aku takdela amik gambar byk sgt...Ape yang ada jela ye...

Alkisahnya tahun ni turn my family..yahooo..best! Kami balik segamat hari jumaat lepas keje. Ikut highway LEKAS nak mengelakkan jam kat higway PLUS... Kami sampai segamat lebih kurang kul 8.30 mlm...Esoknye sabtu kami ke rumah mak mertua aku pulak. Tido sane semalam and hari ahad balik umah mak aku semula... Bermulalah segala persiapan. Dalam pada mengejar waktu sempat lagi aku siapkan 5 jenis kuih raya...hihihi...Tapi gambar aku tak ambik sbb malas. Buat sikit2 utk rumah mak aku.. Alkisahnya tahun ni aku masak ayam masak merah uols...Selalu tu mak aku yang masak.. Aku tolong2 kacau jek tapi thn ni sepenuhnye oleh aku.. Lepas tu kan ayam masak merah aku menjadi dan sungguh sedap sekali rasanya..(riak sekejap).. Suami aku asik ulang lauk tu jek...very the sedap katanya...hehehe

Malam raya tu kat tempat aku dah macam pesta mercun dah..dum sana dum sini...Seronok weh.. Merata2 orang main bunga api merdeka tu... Best giler. Kasyah pun suker... Pantang dengar bunyi mercun mesti merengek ajak papanya keluar rumah tgk mercun..

Korang abaikanler muke poyo mak orang tak sedar diri ni...dengan baju tidonyer..ate dah malam kan..takkanler aku nak pakai baju raya pulak...

Hah, tu die bunga api cantik... Kepala aku malam tu berpusing2 dok tgk bunga api depan belakang kanan kiri..merata weh..

Tengok bunga api lagi... Sambil tu bunga api kanak2 tetap dibakar sama... Mak budak main bunga api macam budak kecik...buruk perangai..hahaha




Sory ler kualiti gambar mmg teruk sbb suami aku tu tak pro lagi amik gambar memalam ni....gegar sane goyang sini...



Huish ni mak sape yang main bunga api ni?????

Anak sedara aku yang giler main bunga api gak.....banyak die la yang main...Adik die penakut...

Lepas puas main (aceli tak puas pun) akupun mulakan tugas memasak. This time dptler siap awal dan tido awal. Baju2pun sempat aku gosok malam raya tu...Settle semua...Citer raya nnti aku update ye.. nak kena edit gambar kasi kecik sikit sbb file die kemain besor. Tunggu mood rajin dtg dulu..hehe..

daaaaaaa....

4 Magic Words:

nuyui a.k.a miss NUSHA said...

pergh!! besh wooo men bunga api..

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

waa...siap main bunga api lagi... family kitrg jerkk xpenah dapat main... sbb masing2 xleh bau asap... mau semua semput... xpasal2 xraya.. huhu

SweetLikeWhat said...

bestnye..nampak sangat meriah :)

Mamamya said...

hamboi..mmg meriah sungguh raya klu ada bunga api kan...yg sedihnya akak punya bunga api t'tinggal kat umah masa kalut2 balik ke kg aritu...huuuu...smpi arini masih ada lagik....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...