Tuesday, September 13, 2011

Mimpi

When we attached to sumthing, it will remain forever in our life.. Percaya tak? Maksud aku, katakan kalau kite pernah lemas kat laut, benda tu akan kite ingat sampai bila2. Mungkin jugak kite akan lupa tapi akan ada benda yang buat kite ingat balik yang kite pernah lemas. Contohnye mimpi... Betul tak? Takpun bile ada berita psal orang lemas kat tmpt kite lemas dulu, kite secara automatik akan teringat.

Ni apasal pulak aku nak cerita pasal lemas bagai ni? Hehe actually takde kena mengena langsung dgn lemas. Aku cume nak kata sesuatu yang pernah kite kenal, buat, atau senang cerita terlibat, akan terus jadi sebahagian dari kite. Kalau benda tu dah lepas ia dipanggil memori or kenangan. Malam tadi aku mimpi pasal seseorang. Seseorang yang aku kategorikan sebagai kenangan. Yang tak sepatutnya aku ingat lagi. Hmm senang cerita mmg aku lupa dah pasal dia tapi kadang2 ingat gak kalau ada yang berkaitan dgn die berlaku kat aku mcm terdengar lagu kenangan kitorg ke.. Tapi itu bukan pointnyer. Yang aku geram tu kenapa aku mimpi pasal dia sedangkan aku langsung tak terfikir mahupun teringat kat dia. Yang menjadikan aku lagi musykil ni, die akan muncul dlm mimpi aku kalau die langsung takde dlm ingatan aku. Seolah2 mcm mimpi tu satu peringatan yang setiap kali aku lupa die akan ingatkan balik...

Aku tak seronok sbb dalam mimpi tu aku akan jadi tak tentu arah. Semua serba tak kena sampai aku akan terjaga dari tidur. Dalam mimpi semalam, die dtg beraya kat rumah aku and cuba untuk mendekati aku seperti dulu2. Setiap kali ada peluang, die akan sentuh aku seolah2 mengharapkan magis berlaku antara kami... Serius aku tak suka mimpi tu... Sampai ke hari ini aku selalu tertanya kenapa aku mimpi pasal dia? Orang selalu kata bile kite selalu teringatkan sesuatu kite akan terbawa2 dalam mimpi but the problem is aku tak teringatkan die and bile die takde dlm ingatan aku, die mesti dtg dlm mimpi.. Kdg2 naik menyampah pulak aku dgn mimpi pasal die ni... Bosan...

p/s: Aku harap mimpi semalam adalah yang terakhir tentang dirinya... MHAF, it's over!

4 Magic Words:

nuyui a.k.a miss NUSHA said...

siapakah dia itu.. tuuuttttt!!!

Aida Azryn said...

jangan fikirkan sangat pasal mimpi tu kak.. :)

nuyui a.k.a miss NUSHA said...

p/s: udah kahwin,dok diam2..muahahaha..

SweetLikeWhat said...

orang tuh rindukan akak kot..hehe..

jangan pikir sangat kak..mimpi kan mainan tido.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...