Tuesday, September 13, 2011

Open House ke makan-makan?

Malam hari sabtu lepas, kami buat open house kat rumah..Eh, nak panggil open house ke makan2 ek? Bukan buat besar2 pun. Saje je suami aku tu nak ngajak kawan2 opis die yang duk sekitar putrajaya ni. Aku pulak cuma ajak 2 orang sepupu aku je. Alah lebih kurang untuk 30 orang jer...Nak ajak ramai2 rumah kecik jek. Kang terpaksa pulak ada yang kena makan kat koridor kang. Menu pun simple jek. Soto, roti jala, satay, popiah dan kuih raya. Jadilahkan.. Soto, roti jala dgn popiah tu aku yang masak. Cume satay je beli..

Cabaran betul nak siapkan sume ni. Pagi sabtu tulah baru sibuk nak beli barang2. Aku dah tanya lama dah kat laki aku nak buat ke makan2 ni? Die boleh kate entah. Last2 hari jumaat lepas keje tu die ckp nak buat esok...So mmg kena beli sume brg sabtu pagilah. Dahlah tu ada pulak nak menyinggah kat tempat lain.. Last2 aku sampai rumah kul 12.30 tghri... Dahla ayam sume tak potong lagi. Takke kelam kabut aku nak buat. So bhgian potong2 sayur aku pas kat adik ipar aku yang memang tetiap minggu balik rumah aku tu... Buat itu ini dgn timing aku dah susun baik punye tibe2 anak aku pulak jatuh mcm yang aku bgtau sblm ni.. Pergi klinik segala tu dah buat aku hilang masa 1 jam setengah. Balik rumah kul 4 ptg..huhuhu.. Roti tak jala lagi.. Kari tak buat lagi... Sup pon tak buat lagi.. Tension weh. Pastu laki aku tu, keluar nak gi beli satay dgn bekas air tp bolehlah pulak die balik rumah kul 7.15 mlm.. Mengamuk aku sbb dahla anak aku dah start muntah2 asik merengek kat aku je. Aku nak masak lagi..die boleh buat hal gi cari bekas tu smpi ke Giant yang agak jauh dari rumah aku.. Kalau aku dah takde tu dahla... Bukan kat rumah aku takde jag.. Lagi bestkan die sebenarnye tak beli lagi satay tu.. So die keluar semula beli satay and kul 8 malam baru balik... Betul2 buat aku rasa nak bagi penumbuk berapi kat dia.. dahla kite sakit hati sbb die buat anak jatuh pastu buat hal lagi..Mmg cukup2 geram aku masa tu... Makan2 ni untuk kawan2 die tp yang susah payah aku pulak... Die bile nak mintak suruh buat2 keje dapur ni asik bagi alasan "dok cara" je. tapi jaga anakpun dok cara gak...

Okaylah..layankan jelah gambar..Gambar mmg banyak tapi aku malas nak letak semua...











Tahun depan kalau laki aku nak buat makan2 ni lagi, aku malas nak masak dah. Cater jek. Senang citer. Akupun tak penat. Ko pon tak sakit hati kena bebel dgn aku..hahaha...

daaaa......

p/s: Saje aku citer psl ni sbb aku tau laki aku baca blog aku ni..

1 Magic Words:

SweetLikeWhat said...

memang penat buat makan2 ni kak..ambil cater senang kan..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...