Friday, October 28, 2011

Apa orang kata semasa bawa kereta

Aku pasti semasa kite memandu kite juga sering melihat aksi2 pemandu lain betul tak? Masa memandulah kite akan jumpa macam2 spesis pemandu ada.. Ada yang gopoh, ada yang sopan, ada yang kurang ajar..Ada jugak yang "bod oh" (sebut bod dulu baru oh ye kawan2 :p). Pagi tadi aku terfikir tentang apa yang orang akan fikir pasal pemandu lain... Senang citer antara kete besar dgn kete keciklah... Sbb kite mesti suke tgk kete besar ye dak.. Pastu kite mesti rasa cam annoying giler kalo ada kete kecik tak sedar diri.. Hahaha... Pemikiran dan pemanduan akupun berbeza kalo aku bawa kete yang berbeza... Time aku bawa kancil aku akan jadi pemandu berhemah.. Tp kalo bw kete merah aku tu, terus aku bertukar jadi aggresif...:p

Jom kite tengok apa yang orang kata kalau nmpak kete besar, kecik or kete lama..hehe




Kereta baru/besar/mewah/laju bawa slow
Org kata: "bawa kete beso tapi lembab..baik bawa kancil jek!"

Kereta baru/besar/mewah/laju bawa laju
Orang kata: "Taulah kete beso tak yahlah berlagak bawa lelaju"
or orang kata: "nasib baik ko bawa laju, kalau tak buat malu je"

Kereta kecik bawa laju
orang kata: "tak padan dgn kecik nak bawa lelaju.. melayang baru tau"

kereta kecik bawa slow
orang kata: "nasib baik ko bawa kancil... memang patut pon slow"

Kereta lama/buruk bawa slow
orang kata: "dahlah bawa kete buruk, lembab pulak tu... Simpan jelah kat rumah"

kereta lama/buruk bawa laju
orang kata: "woi, kete dahlah buruk, tak sedo diri lak tu.. bawa laju2 dah kenape? nak terbarai ke?"

kereta (semua jenis) bawa mendudu-dudu (tergesa2 la tu)
orang kata: "ni mesti dah tak tahan nak berak ni"



hahhaha..itu saja.. daaaaaaaa......

4 Magic Words:

ieda said...

ekekkek sabor je dik ! .. :)

nuyui a.k.a miss YUI said...

moto lak??

AnneRaini said...

nusha: kalo motor org kata " woi tepilah, nak kena langgar ke?"hahaha

~pzAEdy~ said...

uishhh,rasa malu lak tetiba sbb bawak kete suke nyanyi2. huhuhu.

thnkz la ye atas perigtan ini.
lol.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...