Tuesday, October 11, 2011

Big Bad Wolf...

Ape benda alah serigala jahat yang besar ni????? Hah rasanya ramai yang dah tau sekarang ni sedang berlangsung jualan buku terbesar kat MAEPS..Big Bad Wolf Book Sale 2011 telah bermula akan berakhir 16hb ni... Dari pukul 10 pagi hingga 9 malam. Semalam aku berkesempatan untuk pergi ke book sale ni.. Saje je sbb aku mmg suka buku. SO kalau ada ape2 yang berkaitan buku insyaallah aku pergi... Sbb tu aku tak pernah miss pesta buku antarabangsa kat PWTC tu.. Tetiap thn pergi ko!

Cerita pasal Book sale ni, mmg masyaallah banyaknya buku kat sana.. Berpinor mata ko dibuatnya. Harga buku kat sini mmg murah sesangat tp ko janganlah expect ada buku dari publisher malaysia sbb buku2 ni semua international je.. Aku sempatlah cari buku2 untuk Kasyah dan beberapa novel untuk aku sendiri..Murah sesangat..Rugi tak beli tau!

Sedang membelek2 buku... Aku sambar jugak buku yang aku pegang ni.. The Gift tajuknya...Harga RM8 saja..

Dewan ni mmg besar and memang penuh dgn buku...Yang best lagi tempat ada aircond so selesa untuk ko berjalan membelek buku..Veri naisss!

Peace yo! Dok belek2 buku masakan tp haram sebutir pun aku tak amik ko...Tetiba rasa cam rugi pulak tak beli..hehe

Berkenan kat buku ni tp sory ai tak belipun...

Lepas ngok ngek ngokngek kat book sale ni, kami pon ke Mines pulak. Ada misi aku ke Mines ni..Hehe. Sblm tu kite makan dulu. Makan KFC sbb suami aku baru tukar sportrim baru so die kena belanja aku KFC..ek? ade kena mengena ke? lantak!

Ngap! Buruk benor rope orang pelahap ni.hikhikhik... Alah sekali sekala aku buat aksi tak senonoh gini..apadehal!

Kasyah..Mmg berangin jek smlm dgn kerenah si Kasyah ni.. nasib baik masa makan die behave jek.. Takde sibuk2 nak keluar dari baby chair ni... So dptlah kami makan dgn tenangnya...

The ayams.. Amik Tom Yum Crunch yang baru tu.. Suami aku mmg peberet tom yum crunch ni.. Dulukan pernah keluar sekali lepas tu stop.. bile ada balik ni tentulah die taknak melepaskannya...Tapi smlm punye ayam mcm kurang perisa tom yumnyee.. Mesti KFC ni tak pandai buat...

Dah siap makan jom teruskan misi... Hah misi apa pulak? Hehe misi mencari spec baru untuk aku.. Spec aku yg sekarang ni mmg dah jatuh hukum wajib tukar dah..huhuhu.. Nak tahu kenapa? dah penuh calar balar scratch sana sini kooo... Si Kasyah ler punye keje.. Aku ni mmg jenis jaga spec lagi2 spec aku transition punye.. Tapi sejak Kasyah pandai merangkak habis die baling2 spec aku.. kdg2 tu kalo die geram die sepuk muka aku terus terpelanting spec tau..huhuhu sabor jelah.. Jadilah calar balar tu.. Bile aku bawa kete mmg terganggu dgn bayang calar2 tu tau.. Nak tak nak kena gak tukar... Pasal spec tu nnti aku buat entri khas ye... Bile aku dah dptlah specnye..tungguuuu....

Inilah buku2 yang aku beli.. Ni untuk aku. 4 buah novel dari New york bestselling author... RM8 saja setiap satu novel ni..

buku2 untuk Kasyah... kasyah mmg dah banyak buku sbb die pun mmg suke membaca.. Kalau tgk aksi die menyebut objek tu satu2 mmg lucu bangat.. A apple..B burger..sume die ikut tp dlm slang dielah..Intonasi mmg sama okay..haha... anak mama clever!! tepuk tangan ...

Tak sabor2 nak baca buku... Padahal dah masuk waktu tido dah ni..huhuhu...Total aku beli buku2 ni mmg murah sgt. RM59 saja untuk 10 buah buku...I loikkkkeeee... Seronoknye membeli buku... Kalau ada lagi thn depan boleh beli lagi... Kasyah pon dah besar bolehlah beli storybook pulak untuk die...

daaaaaaaa..

p/s:Skrg ni aku menggila nak beli bedsheet.. Dah 2 aku beli dlm seminggu ni.. Rasa cam nak gi beli lagi... Apa virus ntah yang dah merasuk aku...huhuhu

8 Magic Words:

Mamamya said...

iskh...akak kenan sungguh lah dgn buku campbell's recipe collection tuh....tp jauhnya nak pi..

nuyui a.k.a miss YUI said...

wah..ada tgk sor blogger p..

syiok mam ayam!!nak2!!

amiey lee said...

hee tergoda tgk kfc :p

SweetLikeWhat said...

wau bestnya kak..teringin nak pergi..saya pun suka buku..hehe

nuyui a.k.a miss YUI said...

p/s: pergh..ramai join GA..ada harapan tak??hahah..

xtaula sis..
risau gak bnda ni..byk lak kali ni..

Mama Gee said...

bestnyaaa...tp sampai bila ya pameran buku tu?

ezarn said...

aku pon borong seh!nanti leh tukar2 buku.hehe

Sharinginfoz said...

ok nak pi nanti

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...