Friday, October 7, 2011

Cuti-cuti Sabah-Day 3- End part

Yeay dah pun sampai ke bahagian terakhir cerita sabah aku ni.... Masuk hari ketiga iaitu hari last kami kat sana... Aku terjaga pukul 4.30 pagi sbb terdengar hujan lebat kat luar.. Tarik selimut sampai muka sbb sejuk.. Tibe tupp lampu aircond sume tertutup..Alamak apasal ni? tgk jam pukul 4.45 pg.. Aku bangun jengah keluar tingkap.. Semua nya gelap.. lampu jalan pun takde.. bangunan depan pon golap gelito.. Sah takde letrik dah.. Takpelah teruskan tido... Aku bangun awal kul 5 lebih and tgk2 kat luar dah ada lampu dah tp apsal hotel masih takde karen???

Rupanya satu blok tu takde karen.. blok lain ada pulak...huhuhu.. Sampai kami balikpon still takde karen lagi.. nak buat camne Sabah dilanda ribut...Pagi tu kami bersarapan dekat kedai mamak belakang hotel saja.. Lepas makan aku ajak suamiku ke pasar ikan masin yang terletak sebelah je dgn pasar filipina...Aku belilah sikit2 ikan terubuk masin tu nak bagi pada family aku.. Aku beli jugak ikan keropok dgn kuih cincin dan amplang.. Semuapun aku beli sikit2 sbb bajetkan yilek.. Gaji belum masuk maaa...

Lepas beli ikan masin kami ke pasar filipine pulak nak beli T-shirt Sabah... Dah namanya pergi Sabah kenalah beli T-shirt Sabah.. ye dak? T-shirt mmg beli utk kami bertiga saja. tak belikan family aku mcm selalu sbb apa? takde bajet..hihihi tapi anak sedara aku yg lelaki tu dptlah sepasang baju.. Yelah lelakikan takkan aku nak belikan die gelang mutiara pulak... Rembat itu ini kat pasar filipine kami balik semula ke hotel... Memandangkan masih ada masa sblm cek out, kami pergi jalan pulak ke City Mall dekat dgn hotel... Takde apa yang menarik jalan pulak ke KK mall depan pasar besar KK..pon jalan kaki jek.. walking distancekan...Kat sini belikan Kasyah baju Sabah siap seluar tu... Tadi dah beli dah warna hitam tp baju saja...

Sampai hotel aku dok jengah2 lagi kedai dkt hotel tu.. tersambar pulak baju I love sabah utk aku..huhuhu....Balik bilik kelam kabut kami mengemas tp siap jugak tepat pada masanya... Kul 12 kamipon check out and terus ke KKIA.. Flight kul 2 so sampai2 je settlekan urusan cek in sume.. Aku pulak mengejar si Kasyah yang tak reti dok diam tu.. Asik nak berlari jek... Sudahnye aku yang penat.. Bile dah cek in Kasyah start mengamuk nak susu sbb nak tido.. Dah kul 1 lebih die belum tido lagi.. Lepas minum susu die muntah pulak atas badan aku..huwarghhh habis aku berbau susu tau...lepas muntah baru die tido...huhuhuhu

Beratur nak naik flight....


Mengendong si Kasyah yang dah terlena.. Bagus gak die tido so takdelah die sibuk nak ajak main...

Sempat lagi tu amik gambar.. Dah,dah balik.. Siap kena sound dgn budak Air Asia tu soh kami naik flight..huhuhu

Flight kami sampai pukul 4.30 ptg.. Biasalah dah ramai2 bukan boleh balik terus... Akak ipar aku pulak lupe kat mana die letak tiket parking..So kelam kabutlah sikit..Pukul 6 baru kami gerak balik Putrajaya..Itupun bukan balik rumah terus.. Kami gi makan dulu and lepas makan terus ke rumah sepupu suami yang ikut sekali gi Sabah tu.. Tapi die punye flight kul 12 so die dah sampai dululah.. Ngok ngek ngok ngek kat sana dalam kul 8 gerak balik rumah aku.. Adik ipar aku pulak nak ajak mak mertua aku gi Alamanda.. Nak ngepau le tu.. Aku surrendar dah.. tak mo ikut so kami balik dulu.. yang lain2 semua gi berjalan lagi... balik rumah kemas2 mandi sume kul 9.30 aku dah berlayar dah...penat weh..esok keje tau..huhuhu..


Antara yang aku beli di sana.... Sikit.. Orang lain habis beribu.. aku? tak sampaipun RM500.. bagus jugak gaji masuk lambat.. Kalo tak mesti akupun berabis sama...hehehe

Tamatlah sudah cerita Sabah aku... Secara totalnya mmg fun tp penatlah bawa anak kecik ni... Tak reti diam... Insyaallah ada rezeki boleh pergi lagi...Bile? Wallahualam...

daaaaaa........

4 Magic Words:

Aida Azryn said...

aida sekali pun xpernah p sabah lagi huhu.. teringin gak nak p sana.

nuyui a.k.a miss YUI said...

hbs sudah..

pasni leh up citer ke bandung kan bila dah p sana..hehe.

Mama Gee said...

merasa gak pi sana...
pasni target nk ke sana juga lah..

Aki said...

Fuh,akhirnya habis juga trip akak ni.. he he he.. ni yang aki rindu nak balek kg lak.. takpe2,krismas ni konfem balik.. yu huuuu.. ^_^.v.. btw,kirim salam ngan anak akak ea.. :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...