Thursday, December 15, 2011

Aku dah bosan...

Aku dah bosan! Aku dah bosan! Aku dah bosannnnnnn.....!
(Nyanyi sambil angguk-angguk kepala macam amy Search)


Pagi tadi masa on the way pergi keje, menempuh jalan jem macam biasa, terbit rasa bosan dalam hati aku. Tengok kereta berderet sambil gerak tersengguk-sengguk buat aku rasa macam menyampah pulak. Korang bayangkanlah, aku ni dok Putrajaya tapi keje kat tgh KL. Jarak dari rumah ke opis lebih 30km tau. Mujurlah skrg ni cuti sekolah, so jarak aku tempuh jem sikit jek tapi bulan depan bile dah start sesi sekolah balik, camne? Boleh dikatakan, separuh perjalanan aku dalam jem je tau. Bosan weh! Selagi aku keje kat sini, selagi tulah aku kena bawa kete dalam jem. perjalanan 40 minit dah jadi satu jam 15 minit.

Mulalah terfikir nak berhenti keje balik kampung. Dok Segamat lagi best. Kalau kat Segamat tu jem kat bandar je. Boleh bermalas-malasan pagi2 kat rumah sblm pergi keje. Seronoknya... nasib baiklah kat segamat tu tak byk peluang keje utk aku. kalau tak memang aku rela dok segamat je. Memang kat segamat takde panggung wayang tapi kat kl yang berlambak panggung ni pun aku tak pergi tgk wayang. So ape ade hal. Tunggu je download version.

Arghhhh..Aku dah bosan menempuh jem. Aku dah bosan terkejar2 dan tergesa2. Aku nak rileks. Aku nak santai...Aku nak balik kampungggggg..........

5 Magic Words:

nuyui a.k.a miss YUI said...

sbr2,mcm tak bese lak akk ni..hihihi..

wahida said...

aku ni yg pegi keje balik keje naik motor ni pun meluat dgn jammed yg tak pernah habis2 ni...makin teruk lagi adalah...

Tihara said...

salam,

haa kena blk kampung ni hirup udara yg segar gitu..bru hlang stress.

BTW JEMPUT JOIN GIVEAWAY DI BLOG AKK YER :)

Qhaifa Nur said...

hari kena tempuh memang tesion, badan sure penat punya...
bila teringat kampung tenang cikit jiwa..

Kenari Putih said...

hihi.. bosan.. jalan jamme bukan takat bosan, bikin tambah hangen!.. kalo mengantok boleh tertidor.. dalam hati mengucap panjang2.. n zikir nak smp rmh cepat.. sebab takut terkandas atas jalanraya.. haish

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...