Friday, December 9, 2011

Eh, kenapa ko ni?

Tadikan adalah sorang hamba Allah ni tegur aku kat FB chat. Die ni kawan sekolah aku dulu tapi bukan kawan sekelas pon cume setingkatan je. Die ni aku memanglah kenal tapi kitorang taklah rapat pon. Rasanya jarang sgt kitorang bercakap. Eh, kejap pernah ke aku borak dgn die hah? Apsal aku tak ingat? Pergh kan, gile langsung takde memori antara aku dgn die. nampak sgt kenal gitu2 jek.

Alkisahnya die tegurlah aku tanya aku kat mana skrg. Aku jawablah aku kat KL. Keje. Pastukan die boleh pulak tnya aku keje apa..pastu tanya laki aku keje apa. Keje kat mana. Pastu keje sebagai apa.. Terus aku jadi pelik. Eh, ko ni kenapa? Perlu ke aku bagitau semua detail kat ko? Dahla tu siap tanya rumah aku kat mana lagi. Kite bukannya kawan bertepuk tampor kat sekolah dulu. Aku dah rasa macam ko ni nak gi merompak rumah aku ke tanya detail bagai. Yang lagi best tu die boleh tanya ulang2 kali kalo aku tak jawab soalan die. Lagi sekali aku eh? Last2 die senyap jek sbb aku malas nak layan... Adoila. Kok ye pon mengambil berat, tanyalah khabar dulu.citer2 pasal kawan2 lama.. Ni tak terus serbu tanya detail orang. kalo ko tu kawan baik aku takpe jugak..huhuhu..

Aku tak berahsia dgn kawan2 aku aku kerja mana sebagai apa (walopun kuli jek). Tapi make sure yang ko tu memang kawan aku. Kalo setakat kawan sekolah yang ntah pernah ke berbual atau tak, toksahler menyibuk gitu gaya.. Seram pulak aku.. Dulu nak pandang pon tak tetiba skrg ni kemain ramah... Memang freak!

p/s: Aku layan jer sesapa nak chat dgn aku kat fb walopun dulu tak rapat tp biar berhemah boleh tak?

4 Magic Words:

nuyui a.k.a miss YUI said...

hahaha,sy berhemah tak tnya td sis??ngeh3..

Qhaifa Nur said...

jawab sekali yang perlu aja..
macam penyiasat pulak he..he

myazuluv said...

agak2 nya siapa tu anne, mesti aku knal kan..hehe

AnneRaini said...

azu:haha memang ko kenal tp bukan budak kelas ko...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...