Tuesday, December 27, 2011

Mochi sweet

Korang pernah dengar tak kuih mochi ni? Bukan kuih koci tau tapi mochi. Hah mochi ni kuih Jepun. Tekstur kulit die memang lembik cam kuih koci. pastu dalam die ada inci macam2 jenis perasa. Ala lebih kurang koci jugaklah ye dak sbb lembik dan ada inti. Aku selalu gaklah makan sebab selalu je tetamu2 yang datang ofis aku bawa mochi ni as a gift.

Last week one of my colleague bagi mochi ni as a gift pada semua local stuffs. Buatan malaysia je tapi beli dari cafe jepun lah.

Inilah rupa mochinya. Cantikkan? Warna pink lagi. mochi agak besar dan kenyang jugaklah lepas makan sebiji ni.. Sedap pon sedap..

Ini inti dalam mochi ni. Atas sekali tu krim strawberi, bawahnya kek, pastu asa sebiji strawberi dan bawah sekali red bean paste. Em sedap tau. Krim tu dah rasa cam aiskrim dah sume die talah sejuk.. Best!

Cer korang try gi kedai Jepun dan rasa mochi ni.. Sedap bagi aku tapi mungkin tak sedap bagi korang.. Selera kite lain2.. hehe

daaaaa....

p/s:pagi2 dah citer pasal makan... tak senonoh.

3 Magic Words:

Mama Gee said...

cam menarik je...lebih2 lg sbb warnanya tu... :)

wahida said...

aku pernah rasa mochi ni..ada kedai jual kat midvalley...aku rasa mochi durian...sedap giler...

nuyui a.k.a miss YUI said...

mcm pau pon ada..

sedap kan..

nk try gak la..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...