Tuesday, December 6, 2011

Whittakers

Saya suka coklat ni!!!!

Sape kat sini pernah makan coklat whittakers ni? Sila angguk kepala sebanyak lapanploh kali. Akukan baru je dapat merasa makan coklat whittakers ni sbb kawan aku belikan masa die pergi Langkawi. Sebelum ni haram aku tahu apekebende cekelat whittakers ni. Tapi sejak2 asyik dok join forum pasal pelancongan ni, barulah aku tahu ada coklat sedap nama whittakers. Teruslah teringin nak makan. Nasib baik kebetulan kawan aku memang nak gi Langkawi so dapar ler negecek die mintak belikan..

Ini ler rupa coklat whittakers tu. Masuk jek coklat ni dalam mulut terus cakap sedap weh sbb crunchy gitu. Banyak almondnya. Suruh suami aku rasa, diepun cakap sedap. Die lagilah hantu coklat. Kalau beli coklat cadbury bar besar tu, die sorang jek yang melantak. Aku cuit2 sikit je. Tapi yang whittakers ni memang best. Kurang manis dan kurang muak. Aku ni memang suka coklat berkacang sbb tak suka makan coklat kosong je. Masa kecik dulu lagi best. Langsung tak makan coklat tau. Dah besar je baru aku leh terima rasa coklat tu. So dek sebab coklat ni aku beli sikit jek kenalah berjimat. Siap catu tu kalau nak makan..hahaha..

Apsal nak kena catu2 pulak? Cekelat ni hanya ada kat Langkawi je ke? Eh, tak. Coklat ni ada gak kat KL tapi bukan kat bahagian coklat murah biasa tu. Coklat ni agak pricey sikit. kalau kat KL ni harga die RM 17.90 untuk satu bungkus Whittakers yang consist of 3 bars mcm dlm gambar ni. (Bar die kecik je. Lebih kurang besar 2 jari setengah je). Tapi kalau kat Langkawi, harganya cume RM5.90 saja.. Tapi kawan aku beli haritu RM6.90 sbb harga cuti sekolah...huhuhu... Tak kesahlah yang penting berganda2 murahnya drpd kat KL koooo.....Tu yang sayang nak habiskan cepat tu...hehehe...

Sape nak pergi Langkawi lagi? Aku nak kirim whittakers ni...

daaaaaa......

p/s: Tak suka aiskrim coklat.

9 Magic Words:

nuyui a.k.a miss YUI said...

pernah2..mmg sedapppppp!!!

Qhaifa Nur said...

kalau pergi langkawi mesti borong dark coklat punya..
sana murah cikit...

ieda said...

wah kena cuba nie :)

Mamamya said...

akak x penak rasa lg anne...rugi plak baru tau sbb adik ipar baru je balik dr b'cuti kat langkawi...

Mama Gee said...

kurang suke cokelat...tp mcm nk try je..sbb ade cruncy2 tu kan..

AnneRaini said...

nusha:kannnnn...

AnneRaini said...

Qhaifa:tak suka dark cekelat..pahit

AnneRaini said...

mamamya: rugilah kak oiii...

mamagee: memang crunchy sgt

Ctie Ktie said...

kl kat mana kak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...