Wednesday, December 7, 2011

Wish list 2012

Disember datang lagi... Tak lama je lagi kite akan memasuki tahun baru 2012 pula. Kejap jek kan. Bertukar tahun maknanya bertukar umur pulak. Neves pulak bile ingat umur makin meningkat ni.. Macam selalu, tahun ni mestilah aku ada wishlist untuk tahun depan pulak. Ingat lagi tak wishlist aku tahun 2011? Hah kalau tak ingat boleh tgk sini
. So amacam dgn wish list tahun lepas aku? Ada yang aku dapat and ada juga yang tak. Yang tu nanti kite ceritalah ye. Sekarang ni fokus pada apa yang aku nak tahun depan..hihihi.. Ngada kan siap ada wishlist bagai.. Ada aku kesah?

1. Sebagai permulaannya aku nak beli bag macam ni. Actually aku nak bag jenama Sembonia yang berharga RM299 tapi dah puas cari gambar kat google tp haram ada. So cari option beg yang lebih kurang macam beg tu.
Ini beg LV tapi aku tak mungkin pakai beg ni kecuali orang bagi free. haha. Beg Sembonia tu, designnye lebih kurang macam ni. Warna pon sama. Cume beza kat tali tu lah dgn material beg.. Bolehlah korang bayangkan kan...Ternampak beg ni terus berkenan, tu yang nak beli tu. Nak beli tahun ni dah sengkek..huhuhu..aim tahun depan jelah..

2. Lepas tu aku nak beli mesin jahit.. Ye ye aku memang nak menjahit tapi bukan sibuk nak buat baju cuma terfikir betapa bagusnya ada mesin jahit ni. Senang aku nak jahit langsir (macam nak tukar langsir tetiap thn). Yelah skrg ni kalau nak jahit langsir je kena balik akmpung.. Susahlah aku kena pulun habiskan jahit dalam masa 2 hari. Kalau siap takpe tp kalu tak siap dah kena balik lagi...Leceh.. Beli mesin jahit sendiri kan senang..
Takdelah nak beli mesin jahit yang canggih manggih siap sulam tu.. Dapat yang basic pon jadilah.. Dok survey2 harga boleh tahan mahal gak... Harus bayar ansuran agaknya aku ni..hihihi

3. Nak beli perfume baru... Sekarang aku cuma pakai perfume GUCCI je. Perfume lain dah yilek. Aku tersangatlah nak beli perfume Victoria Secret Ver Sexy ni. Tak terlalu mahal compare to other brands tapi masalahnya cume ada satu je kedai VS ni kat Malaysia iaitu kat KLIA. Hah, memanglah rumah aku dgn KLIA tu agak dekat tapi butik VS ni kat dalam ruang flight departure/arrival (tak pasti yang mana satu) so takde maknanyelah ko nak datang sesuka hati gi beli kat kedai ni. No flight ticket no entry okay.. Huhuhu sedih!
Sapa nak tolong belikan?????? Sungguh punah harapan sbb aku selalu naik flight AA je...

4. nak pergi Bandung..yeayyyy... Ni wish list tahun ni tapi takpelah yang penting aku akan pergi tahun depan... Sukeeeee.. Haruslah aku borong apa yang perlu ku borong disana. Flight pada 1 April 2012...Tak sabar weh.
Tempat yang wajib ku singgah bile dah ke Bandung.. Pasar baru... Bawa Rp5 juta cukup tak???

5. nak beli jeans Levi's. Since aku akan ke Bandung maka aku akan pulun beli jeans ni kat sana saja...Sabarkan hati untuk tunggu sampai April baru beli jeans walaupun dah lama beno aku tak beli jeans baru... Sib baik dah kurus.. Dapat aku pakai balik jeans lama...
jeans ni cantikkan? Orang kata jeans kat sana murah. Tapi kalau takde yang berkenan aku beli jeans kat downtown pon boleh.

6. Last but not least.. Next year aku nak pergi Langkawi..yeayyyy lagi.. Kali ni takmo pergi naik flight sbb barang terhad. Aku nak gi naik kete je and nak borong sakan kat sana.. Insyaallah kalau jadi akan pergi ke sana ujung tahun. Kenapa ujung tahun? sbb nak tunggu bonus daaaa..hehehe.. Apa yang aku borong?



Semua barang yang diatas ni. Aku nak beli set pinggan Corelle, set periuk corningware dan set periuk vision. Huh sungguk mak mak sekali aku ni..hihihi.. Naluri wanita meningkat usia memang cam ni... Selain tu aku jugak nak beli kuali tefal. Bestlah kuali tefal ni sbb aku ada gak satu kat umah... Memang berbaloi.. This time nak beli grill pan pulak. Kalau larat aku nak hangkut set buffet sekali.. Wah gilernyer aku.. Macam lah larat nak angkut sume ni naik feri tau.. Takpe aku angkutlah abang dgn mak aku gi sana sekali.. Leh tolong angkat barang..hihihihi...

Hmm..setakat ni tu jelah yang aku nak beli..Entah dapat atau tak kenalah tunggu tahun depan punye ujung tahun pulak... Kalau tak dapat aku bawa ke tahun 2013.. Boleh? daaaaaaaaaa

p/s:Bonus thn ni kena bayar kad kredit.tak dapat enjoy..huhuhu sedih.

12 Magic Words:

nuyui a.k.a miss YUI said...

tu dia..byk ni..bgus2...

abrla ea tunggun 2012..

lg xsbr tunggu bonus..hikhik..

Mamamya said...

akak tgh plan nak kumpul pinggan mangkuk plain color (putih)... :)

Fieza79 said...

amboi byk nya wishlist..sempat ke nk tunai kan semua tu hehee...apa pun hrp semua nya tercapai..best tu nk gi langkawi..

AnneRaini said...

nusha: tang bonus tu memang tak sabaq nooo

AnneRaini said...

mamamya: putih pon best..cam hotel.

AnneRaini said...

kak fieza: kalau tak sempat kite bawa ke tahun depannya..hehe

Qhaifa Nur said...

paling nak buat tukar handbag....

bestnya kalau saya pun dapat bonus...

dah kawin baru tau macamana nak makan ikan tamban ni...trylah

FiZ said...

wah...bandung...tempt yang sy tingin nak pg jgk....tahla thn dpn dpt pg ke x...huhuhu

ieda said...

aminnnnnnnn akak doakan aini perolehi semua ini di tahun baru nanti .. insyaallahhh :)

Mama Gee said...

anne ~ jom kita konvoi gi langkawi... :)

AnneRaini said...

mamagee:jom jom

Ms and Mr Red Ribbon said...

nak gi bandung jgn lupa amek pakej percutian murah dari saya yer....
masuk blog untuk info :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...