Thursday, January 12, 2012

Jalan2 Melaka - River Cruise

Jom sambung jalan-jalan Melaka. Lepas stay di Jusco, kami terus ke destinasi seterusnya iaitu Melaka River Cruise. Nasib baik ada GPS sampai gak ke destinasi. Masa kami pi ni tak ramai orang sbb kami naik dari jeti hentian Hang Jebat. Kalau naik dari bandar hilir tu memang ramai dan penuh boat. Tapi lagi best tak ramai sbb boleh duduk sesuka hati. Tiket Rm10 dewasa dan Rm5 kanak2. Syok gak nasi boat ni tp lagi best kalau malam sebab bayak lampu cantik. Cume bau airnye agak busuk. jangan tayang muka dekat tepi boat sure kena mercik air busuk tu..huhuhu

Mula2 kenalah beli tiket dulu. See..tak ramai orangkan.. Bagus tak payah beratur.

Selamat Datang ke Melaka River Cruise... Jom naik boat.

Nak enterprem gak. Kekonon tunjuk tiket ler tu...

Ini budak sangat suke tengok air. Nak ajak die blah dari situ pon sampai menangis2. Hah baju sudah tukar sbb die dah mandi.


Pandang kamera semua... Apsal semua orang tak pandang ni? Kasyah sorang jek pandang..

Kampung Morten... Sure cantik kalau naik waktu malamkan.. Tapi aku pergi sehari je takkan nak tunggu sampai malam. nanti lambat pulak balik.

Payah betul nak amik gambar dgn si kecik ni skrg... Asik nak lepas jek..




Us. Tengoklah si Kasyah tu. Cubaan untuk melepaskan diri lah tu...

Pasangan warga emas...hehehe... Aku kalau boleh nak jek bawa mak dgn abah aku gi jalan memana sbb aku tau kalau bukan aku yang bawa diorang takkan pergi mana2. Masa aku kecik2 pon aku gi jalan ikut makcik dgn sepupu2 aku. mak abah aku mana mampu masa tu.. Kereta pon takde...

weeehuuuu...angin sepoi2 bahasa menampar2 muka.. Termasuklah air busuk jugee..hehehe

Perjalanan pusing sungai ni lebih kurang 40 minit. Okaylahkan untuk RM10 tu. Puas gak naik. Kalau ada can aku nak naik time malam pulak..hehe..

sambung lagi untuk part 3...

p/s: No p/s..hahahha

6 Magic Words:

nuyui a.k.a miss YUI said...

besh nok..lama x p melaka..

adarnadzmie said...

bestnya... melaka dh byk berubah... klu x silap akak pegi masa tahun 2006 kot... haha..
klu ada rezeki nk gi la pulak thn ni...insayaallah...

Mama Gee said...

huhuhu sungai dh cantik...tp tetap bsuuk...malu je kat pelancong...

fatin amalina husna said...

huhu..x pnah smpai sana lg..

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

Nk naik bot...best waktu mlm... Cantek sgt pmndgn..penuh warna warni lampunyerr

Cho Zila said...

bestnyer tak ramai lak orang yerk.. baru puas hati kalau m acamni.. ni buat akak teringin yang amat2 nak gi melaka.. bilalah dapatni..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...