Thursday, January 26, 2012

Jom Pergi Doraemon World 2012 di Genting

♫Konna koto iina♫
♫Deki tara iina♫
♫anna yumei konna yu mei ipai alu ke do♫
(antara bait2 lagu doraemon)


Sape kat sini suka Doraemon? Angkat kain....hikhikhik. Sape kat sini tak pernah tengok Doraemon? Tampar pipi sendiri..hakhakhak.. Rugiler sape tak pernah tengok Doraemon. Best woo Doraemon ni. Aku membesar dengan tengok Doraemon. Daru dulu hingga kini. Aku ingat lagi dulu Doraemon ni pernah kontroversi sbb kononnye menghancurkan minda kanak2. Doraemon ni tak logik pastu buat kanak2 berimaginasi nak ada poket Doraemon tu. Ntahapapantah. Aku okay jek tengok Doraemon. tak terganggu pon. Malah aku rasa Doraemon ni super cute.hahaha.

Dulu masa ada doraemon ni, aku mulalah cari helah nak ponteng ngaji. Mana taknye Doraemon ni tayang masa maghrib time aku pergi ngaji kat rumah jiran. Dah tu kalau pergi ngaji tak dapatler aku nak tengok Doraemon. Ini tak boleh jadi maka aku akan buat2 penat ya amat ataupun sakit perut sbb nak ponteng ngaji..hahaha. jangan tiru ye adik2. Tapi selalunye tak berjaya pon. Terpaksalah aku gi ngaji jugak pastu request nak jadi orang pertama ngaji. Lepas ngaji terus berlari balik rumah dgn harapan sempat tengok Doraemon..hahaha. Itu dulu, sekarang ni aku pulak teman Kasyah tengok doraemon (eleh sebenarnya memang aku yang tengok pon..hihihi)

Semalam sedang aku asyik membuat kerja (asyik kerrr), tibe2 one of the officer datang kat aku and hulur sumthing. Tengok2 die kasi ticket nak masuk Doraemon World kat Arena of Stars Genting. Yeahuuuuu..Bestnyer. Boleh gi Genting bawa Kasyah jumpe Doraemon. Ticket complimentary yang diberi oleh organizer dan boleh pergi bile2 available. Since ofis akupun ada terlibat so dapatler tiket tu...Ni yang syok ni.

3 keping ticket untuk aku, suami dan Kasyah. Oh ye, kalau tak silap aku infant pon kena ticket jugak.huhu. Ticket untuk masuk Doraemon world ni RM35 dewasa dan RM30 kanak2. Tiket tu juga membolehkan kite redeem kad Touch N Go Doraemon edition.. Siap ada top up RM5 lagi..Dapatlah aku redeem 3 kad touch n Go..hihihi. I Like!

Apa yang ada kat sana? Ada macam2. Ada Doraemon mall, Doraemon Gallery, Doraemon Town dan ada juga carnival. Kalau nak rasa DOrayaki kegemaran Doraemon pon ada. Yang bestnye siap ada replika rumah Nobita sekali tau. Barang2 dari poket Doraemon pon ada...Seronoknye..

Since Doraemon World ni berlangsung hingga 5hb February so aku masih ada masa lagi nak pergi.. Mungkin cuti hari wilayah nanti boleh jenguk Doraemon kejap..hihihi. Sape2 yang nak pergi bolehlah cari info di website Genting. Google sendirilah ye...hehe..

Daaaaaaaa

p/s:Lecturer Bahasa Jepun aku dulu suke panggil aku Doraemon sbb bile aku cakap Jepun suara aku cam DOraemon..hahaha

10 Magic Words:

myazuluv said...

Anne, aku baru ternmpak bunting Doraemon ni..rasa cam nak bawak Umar tgk..peminat doraemon gak ni =D

Mamamya said...

anneeee....rindu sama kamu! :) siyes mmg rindu sgt nak singgah sini...gigih akak refresh byk kali...

wahhh....doraemon ni kartun kegemaran damya (mama dia pu suka jugak!! ) bestnya klu dapat pegi kan...suami akak weekend ni pi genting tp atas urusan keje x dapat lah nak ikut sama... :(

Qhaifa Nur said...

pergi jangan tak pergi...

AnneRaini said...

azu:jom gi tengok sesama....

AnneRaini said...

mamamya:kak liaaaaaa sy pun rindu gak kat akak...siap boleh nyanyi lagu rindu serindu rindunya tau...hehe

AnneRaini said...

Qhaifa nur: Insyaallah memang nak pergi..hehe

amiey lee said...

wahhh pass le tiket tu kat kita huhuhu insyaAllah naik genting gak minggu depan..manala tau leh ke temu heeee

FiZ said...

wahhhh..bestnye...dapat free pastu dpt kad touch n go....yg kasyah tu..leh bg kt saya :p.hehe


**kak anne, sorry saya hutg stu entry ttg hadiah giveaway akak.sory sgt2.nnt sy buat.

AnneRaini said...

amiey:jom pergi 1hb..hehe

fiz:alah takpe fizah..takyah buatler entry tu...hadiah kecik je.lgpun ga suka2 je..hehe

XY.Z said...

Hi, sorry to ask this. Could u sell one of your Doremon Touch n' Go to me? As i would want go give it as a present to my youngest sister.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...