Monday, February 20, 2012

Entry khas untuk Mann

Pagi tadi bile aku check kat bhgn komen, ada komen yang perlu aku approve. So akupun bukaklah and alih2 ada satu komen yang aku rasa bersifat kritikan or teguran mcm tak puas hati dgn satu entry aku. Entry yang mana? Entry ini. Sejak aku post entry tentang pengalaman pahit aku di hospital putrajaya aku dapat banyak feedback cerita tntg pengalaman mereka. And entry tu pun byk dpt hit drpd google search.

Mula2 aku dapat satu komen (rujuk komen sebelah bawah) and then lepas lunch aku dpt lagi satu komen yang menunjukkan si penaip komen ni still tak puas hati. Lepas baca komen yang first tu aku malas nak amik kesah tapi masuk komen yang kedua rasa mcm si Mann ni ada masalah pulak...Tu yang aku up entry ni je.

Okey meh sini aku komen balik ape yang budak Mann ni komen. Die kata kalo anak nak kena amik darah, kenapa tak tolong pegang anak tu mcm contoh komen yang sblm ni.. Meh sini aku nak bgtau. Macam kes aku ni, memang suami aku yang pegang Kasyah and MA bodoh tu cuma pegang tangan Kasyah nak amik darah and dah lama cucuk jarum pon still tak dapat darah lagi. Suami aku tegur tu sbb die dah lama dok pegang Kasyah tau tak. lepas tu, bile nurse lain take over, terus die halau kitorg keluar and kata parents are not suppose to enter that room and biar MA buat keje. Ceh, ckp putar belit. Mula2 dok sibuk suruh parents pegangkan anak. Bile dah kena tegur terus kata tak sepatutnye mak bapak masuk kat sini.. APA KES????? Dah lah tu, halau kitog siap tolak2 tengking lagi..itu etika pegawai perkhidmatan ke tu???

Yang seterusnya die kata, "PENJAWAT AWAM DI PUTRAJAYA ni telarrrrlalu educated (katakan)..Semua nak komplen,". Well fyi aku bukan penjawat awam di Putrajaya. Aku cuma resident di Putrajaya... Aku kalau nak gi dptkan rawatan kat klinik ke sepital kerajaan ke kena bayar tau. So kat sini aku nak jelaskan org bukan suke kondem orang kerajaan tapi kalau org komplen tu sbb org tu buat keje tak senonoh..tak betul...tak telus.. Tu pasal org komplen. Ada faham. Macam kes aku tu, dah terang2 kami ni kena halau siap kena tengking bagai, dah tu tak boleh komplen ke? Dah terang2 MA tu tak reti buat keje, still nak consider sikap sendiri yang tak boleh tolerate ke? Aku tak bawak pon kes ni ke Pengarah Hospital tau tp my husband yang ajukan hal ni itupun after almost a year pada Pengarah Hospital. Bukan nak suruh budak MA bodoh tu kena buang keje tp nak die berubah supaya die tak buat lg benda ni pd org lain...

Panas! Panas! Second komen pulak..

Die kata Penjawat awam kat putrajaya ni selalu kena komplen.. Kononnya sbb Mak Bapak yg dok kat Putrajaya ni dah terlebih pandai... Well, kalau ko tak buat salah, takdenye kena komplen bagai.. Tapi kalau dah buat salah tu, terima jelah... Ko boleh suruh mak bapak ni terima je or senang citer tolerate ler tp korang yg kena komplen ni takleh nak tolerate pulak... Confuse kejap... Oh lepas tu, die kata mak bapak suke salahkan sekolah bagai..yang ni aku no komen sbb aku lom ada anak sekolah tp kalau ko baca semua experience aku berdepan dgn taska, ko tau aku jrg komplen and selalu terima saja kecuali benda yg betul2 dah menyusahkan aku....kalau aku komplen pon dlm blog je..bukan aku ckp depan2 sbb malas nak panjang2kan cerita..

pastu die citer pasal situasi kat sepital putrajya tu... Yang ni pun aku malas nak komen. Cume aku dpt satu kesimpulan iaitu si Mann ni keje gomen bhgn perkhidmatan di mana mutu kerja die adalah sgt teruk yang menyebabkan die asik kena komplen jek dgn customer... Sbb tu bile baca entry aku die jadi hangin and memberi komen2 membela diri and menyalahkan org awam... Best tak konklusi aku?? Jangan mara haaa... ni aku agak jek...Dah ko cam tak puas hati jek org komplen2 ni.. Semuanya pon ko soh tolerate terima jek...Yelah anak aku, aku jaga..anak ko, ko jaga ye dak...

Tapi yg rasa cam kelakar jek bile die kate kurangkan komplen tingkatkan prihatin... Bile kite komplen tu sbb kite prihatinlah..nak korang yg salah buat keje ni berubah.. supaya orang lain tak kena benda yang sama.. itu pasalla komplen sbb prihatin... Kalau ko punye keje bagus..takkan ler sesuka hati org nak komplen..ye dak???Kalau ko keje kfc pun, kalau dah buat salah, kena komplen gak..KFC bukan penjaawat awam..kesimpulannya die senang jek, buat salah kena komplen.. buat baik semua org puji.. Siap rekemen lagi..kan?kan?kan?

daaaaa....

p/s:kalau anak ko sakit tenagh2 malam, jgn tunggu takut melarat... Dibuatnye anak ko tibe2 membiru, sape nak jawab? Takkan nak tolerate gak.. Akai ada????

14 Magic Words:

nuyui a.k.a miss YUI said...

tu dia..panassss...kalah melodi..

bila nak wat entry khas utk sy lak??hihi..

AnneRaini said...

hahaha...yui nak akak buat entry panas ke suam2 kuku..hehehe

adarnadzmie said...

panas2..hehe...
tgk jer menu ayam ala bali terus sejuk satu badan...sedappp....:)

Mamamya said...

waduhh...w'pun cuaca kat sini mendung n sejuk tp baca n3 ni mmg panas b'asap2...akak setuju btl dgn ayat anne "klu buat keje bagus x kan ada org complain"!!

dah org buat salah x kan kita nak tepuk tangan plak kan...mesti lag tegur spya dia x ulang kesalahan yg sama...

biaq la si mann ni terjun laut dgn labu2nya....lantok pi lah dia anne...

Adylia Qarissa said...

dkna penjawat awam dan kerja kat putjaya tapi bukan hospital..heheheee..

mann tu tengah marah kot..hangin kus2.. :)

setiap kata2 kita melambangkan keperibadian :p

@izY@N said...

Like ur statement..
:-)

nanakimie said...

sabar ye sis...mulut orang mmg xboleh nk tutup..huhu..

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

haa btol tu..sebab kita prihatin laa kita byk komplen supaya dorang dapat betulkan..mana yg silap, mana yg terkurang, mana yg lemah.. kan..

mrs adam said...

rasanya Mann tu tension pasal keje,tak tahu nak luah/nak lepaskan kat mana.dia lepaskan kat komen entry awak.hee
ntah ape2 orang mcm ni.

Cik Pengat Pisang said...

hohoho..sabar kak.mmg kes serius ni.agaknya orangyang komen tu tak rasa lagi apa yg akak rasa tu.takpon, dia la MA tu. hehe....

ps: blog lama dah tak boleh citer apa yg sy rasa sbb ada kawan2 yg kenal selalu baca kat situ.kalau nak bt entry, kena bertapis.huhuhu

Mama Gee said...

cepat melatah derang ni...
akak pun kakitgn kerajaan gak
tp kalo org kutuk kakitangan kerajaan...kalau dh mmg itu kebenarannya kenalah terima...
takyah nk menegakkan benang yg basah..
sama2 ambil ikhtibar dan tingkatkan mutu kerja agar org tak mengata lg...
jgn lah emosi tak tentu pasal..

AnneRaini said...

adarnadzmie:hahaha tgk mknan jek terus mood okay ye..hihihi

mamamya:tulah kak..kalau buat keje elok takdenye org nak komplen...

adylia:betul tu adylia..sy up netry ni dah nmpk mcm sy ni jahat pulak tp takpelah asal hati puas..hehe

AnneRaini said...

muzai:terima kasih sbb like...

nanakimie:mmg sabarlah ni..tp gaya menulis mcm dah hilang sabar..hahaha

moon:kalau tak prihatin takdenye org nak komplenkan...hehe

AnneRaini said...

mrs adam: agaknye kot...die tu tension...dah asik kena komplen jek..heheh

fizah:kalau die bukan MA tu die kawan MA tu...semacam jek membela..hehehe

kakgee:alah bukan keje gomen je..kalau pakcik jual nasi lemak tak bersih pon patut komplen gak...kan kan kan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...