Friday, March 9, 2012

The Worst Jam Ever

Anybody know what happen today till every single road in KL jam like hell.. I'm so piss off. Geram gilerrr... As always aku akan keluar rumah pukul 7 and biasanya aku akan sampai ofis yang jaraknya 30km tu lebih kurang 8.20 pagi. But today, lepas je aku bayar tol kat Besraya, terus jam and the best part adalah almost tak bergerak okay. Tambah best lagi lampu warning minyak menyala menandakan myk nak abis.. ohh bestnye. Jam masa tu pukul 7.30 and aku baru separuh jalan. After 3km, aku tengok jam and you know what dah pukul 8.40. hello aku baru jalan 3km and it took me sejam 10 minit??????

Tak pe sabar lagi. Mungkin ada eksiden kat depan tu je. Lepas eksiden mesti jalan clear tp tibe2 terpandang highway plus kat sebelah. Wowwweee..junior juice! Eh, silap..wooweee jam gak and almost freeze. Okay terus tak sedap hati. Meter myk masih warning and aku masih ada 2 km nak sampai petronas.. Sabar..sabar... Jalan lagi and after 35 minit baru samapi Petronas.. Okay lega dapat isi minyak. Teruskan perjalanan and bile dah almost 10 aku masih di situ..di jalan yang sama dengan jam yang tak nampak macam akan end in front. this is it. aku kena patah balik. Kalau mcm ni, entah2 lunch time karang aku baru sampai ofis. Nekad terus masuk simpang depan tu and buat u-turn and nah aku skrg dekat rumah. huiiii teruk betul jam tu. 3 jam for 15 km memang satu rekod yang baik. Aku rasa orang tolak kete pon boleh sampai jauh lagi in 3 hours.

Tak memasal aku cuti harini. Pergi keje pon no point. Still aku punye cuti kena tolak gak half day. Dah penat2 dok dlm kete lelama, mood pon takde nak buat keje. Well aku dgr dlm radio kat Jalan tun razak ada eksiden tp apa kena mengena dgn Besraya??? Sbb sume orang nak masuk jalan tu ke???? Masa aku balik tadi aku tengok jam dah makin jauh. Kalau aku tadi start jam lepas tol tp bile aku pusing balik jam dah start since Serdang Lama lagi..perghkan. And plus highway dah jam dari Kajang kot...sgtlah jauh nak sampai ke KL tau..

So ada sesapa tau apa jadi????

4 Magic Words:

eRiNsZ said...

tetiber jer raserrr :mujur la aku duk kt gua musang..." hihihihi

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

huhu masa tu mmg teruk sgt jam...

wahida said...

hai dear...

cuti ke hari ni...hari ni tak jam sbb budak dah cuti sekolah...hehe...

FiZ said...

nsb baik da xkje kt kl.kalo x,itula jln yg sy lalu.tp nk tau jgkk,apa penyebabnya eeh???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...