Tuesday, May 8, 2012

Alhamdulillah...Syukur!

Pagi tadi dapat berita gembira daripada PM kite Dato' Sri Najib Tun Razak. Pak Najib kata semua warga Felda dapat durian runtuh dengan durian gugur sekali... Alhamdulillah..jumlahnya dapat juga buat simpan2 time sesak. Yang lagi syok tu generasi kedua aka anak2 pun dapat tempiasnya...Yahooooo.....15ribu untuk satu family. Sape nak bagi beb. Aku anggap ni rezeki Tuhan. Dalam dok sibuk pening duit tak cukup bayar itu ini tibe2 ada berita gembira untuk kami warga Felda...Seronok weh sampai tak boleh berhenti senyum aku...hehehe

Terima kasih buat Felda sebab tak pernah lupa pada warganya. Lagipun inikan sempena penyenaraian FGVH dalam bursa saham. Pak Najib kata sumbangan ni sebagai menghargai susah payah jerih perih kami warga Felda masa nak bangunkan Felda dulu... Bile2 diingat2 balik susahnye hidup kami sekeluarga rasa nak menitik air mata ni.

Yang aku rasa sedikit geram tu bila ada kate2 orang bijak pandai konon orang bandar cakap Najib nak pancing undi sebab tu bagi duit nak dekat2 pilihanraya ni. Perghkan..macamla kami ni haprak sangat sampai nak kena sogok duit untuk undi kerajaan. Let me tell you the truth. Sepanjang keluarga aku hidup kat Felda, tak pernah sekalipun Felda lupa nak tolong kami tau. Memanglah orang2 Felda ni tak pandai sbb tu berkebun jek tapi bukanlah maksudnya kami ni orang2 bodoh. Tak payah tunggu pilihanraya, setiap tahun pun dpt duit raya. Setiap tahun pun dapat bonus and banyak sangat kemudahan yang disediakan untuk kami kat Felda supaya taraf hidup jadi lebih baik. Bukan nak pilihanraya je ok. Lagipun korang tau ke susah senang kami nak bangunkan Felda tu?

Lepas tu cakaplah cuma orang2 Felda jek yang nak undi kerajaan sbb tu bagi duit kat Felda. Sakitnye hati aku. Bapak aku kata kite ni jadi orang jangan lupa diri. Orang dah bagi senang jangan pulak tikam orang tu balik. Tak baik. Lagi satu duit tu duit Felda. Takde kena mengena dgn kerajaan pon. Sape2 yang bukan orang Felda tu cer baca dulu info ye. Jangan main sedap mulut jek cakap.

Apa2 pun aku bersyukur sgt dan harap bila FGVH dah masuk bursa nanti, lagi banyak rezeki kami...InsyaAllah..

p/s:orang yang cakap lebih2 tu jeles sbb die tak dapat. Cube kalau die dpt ntah2 bontot Najib pon die sanggup cium....

11 Magic Words:

nuyui a.k.a miss YUI said...

meh bg sy rasa skit kak..huhu.

Bie_Honey said...

iya ke? nak senyum gak la.. adakah ini sebabnya mata kanan dok berkelip-kelip dari bulan lepas.. apa2 pun, Alhamdulillah..^_________^

Fieza79 said...

alorr best nyaa...tumpang bergumbira..!

AnneRaini said...

bie_honey:iye.....boleh senyum smpi ke telingalah..hehe

Bie_Honey said...

AnneRaini : Alhamdulillah, rezeki kita anak-anak FELDA.. Senyum sampai ke telinga takpe, tapi kalo tak boleh berenti senyum orang ingat giler lak.. Tapi giler nak dapat duit, pedulik le apa orang nak cakap, iye tak? hehehe..

ezarn said...

blnja!

@izY@N said...

Like statement ko...

adarnadzmie said...

syokla warga felda dpt rezeki lebih...:)

Mama Gee said...

Alhamdulillah...!

nanakimie said...

setuju sgt dgn entry sis neh:) bese la tu ada je yang jeles2 kan..hee....yg penting kena bersyukur dgn tiap rezeki yg tuhan beri:)

FiZ said...

hahaha...lawak2 kata2 yg last tu..

bestnye dpt durian runtuh...blh tahan byk jgk kn kak ;)

ps:saya da dpt fm tu td. tQ. entry da bt cuma pic blom diupload..tunggguuu..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...