Saturday, June 2, 2012

Lempeng Kelapa dan Rendang Ayam Kampung

Selamat berhujung minggu semua...Eh, tetiba muncul pulak aku hari2 cuti nikan.. Harini aku dah berada di kampung sbb sepupu aku kawen. Nnti aku update ye..

Hujung2 minggu ni memang syok sarapan kat rumah. Ni menu last week, lempeng kelapa yang dah lama aku idamkan. Kebetulan mak aku nak dtg jadi aku suruhlah mak bawa kelapa parut. Lepas jugak hajat aku nak makan lempeng kelapa. Pastu cicah pulak dgn rendang ayam kampung yang mak aku bawa. Ayam tu ayam bapak aku bela so selalu gaklah bapak aku sembelih ayam kampung ni.. Sedapnya.

Set lempeng kelapa dgn rendang ayam..Maveles.

Lempeng kelapa ni sgtlah mudah nak membuatnya. Tepung gandum + air + kelapa + garam. Gaulkan. Jangan cair sgt ye. Memang lembut je. 3 keping aku makan sorang..yum yum!

Rendang ayam kampung mak...Sedapppppnyeeeee...

p/s:kompom penat harini..

4 Magic Words:

wahida said...

huwaaaa!! lama tak mkn lempeng kelapa...terliur!!

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

fuuuuuuhhhh terliur nengok....

LYAfrina said...

sedapnyer...fain suka sgt makan lepeng nyo ni

Mama Gee said...

seb baiklah dh kenyang masa baca entry ni :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...