Wednesday, July 11, 2012

Tips fesyen ~ Colour Blocking

Hai, bertemu lagi dalam segmen tips cantik kali ini. Eh, apasal ko poyo sgt dah mcm rancangan remaja pulak dah??? Hehe alah saje jek aku nak perasan takkan tak boleh. hihihi. Kalau korang perasan skrg ni tengah in fesyen colour blockingkan. Padanan warna2 kontra dalam berfesyen. Sebagai contoh warna pink dgn hijau. Tak kenakan??? tapi itulah fesyen yang dipanggil colour blocking. Errmm secara peribadinya aku rasa colour blocking ni sesuai utk remaja jek. Bagi yang dah masuk kategori remaja purba mungkin tak sesuai lagi2 kalau saiz badan tu ada huruf 'X'. Tak sesuai bukan bermakna tak boleh cuba. So pada yang nak cuba fesyen colour blocking ni, mungkin boleh rujuk warna2 yang aku senaraikan dibawah.Jangan sebarang padan takut nanti jadi 'bahan' pulak. Info ni aku ambil dari akhbar Utusan.

Pink + Pastel = 'chic', bergaya & ringkas
Kuning + Biru + Pink = Manis & menggembirakan
Merah + Pink = berani & ayu
Biru + Merah + Kuning = Ranggi dan bersahaja
Merah + Kuning = berani mengambil risiko, bergembira & bijak bergaya
Biru + Merah = Setia & klasik (dah mcm bendera johor..hehe)
Kuning + Biru = Ceria but classic
Biru + Oren = bebas & penyayang
Magenta + hijau = tenang & feminin
Ungu + Kuning + Biru = berani, natural & humor
Pink + ungu + merah = setia & sofistikated
Kuning + hijau = tenang & pendam perasaan
Oren + pink = Comel, gembira & artistik
Kuning + Oren = mesra & peramah

Tips: kalau baru nak berjinak2 dgn fesyen colour blocking ni, cuba mulakan dgn aksesori sbgi pencetus warna2 kontra. Pilihlah aksesori spt cincin, rantai, kasut, topi etc yang berwarna warni untuk menzahirkan fesyen colour blocking.

p/s:kenyang makan nasi goreng bodoh..alhamdulillah.

13 Magic Words:

nanakimie said...

tapi kadang rasa pelik pulak ngk dressing diorang yang guna colour blocking ni,hee...tapi stil ada yang cantik bila pakai:)

nur anis said...

kena berani nak berfesyen colour blocking ni..yang penting, tak tersalah pakai..takut lain jadinya..huhu

mrs adam said...

owh kaler bloking pun ada cara ek.ingat pakai hentam je,nak padankan warna ape.haha

AnneRaini said...

nana:dulu aku terfikir yg diorg ni tak betul sbb pki warna tak kena..hehe rupanya fesyen.

AnneRaini said...

anis:mmg kena berani..berani dikutuk sbb tak sume org tahu psl colour blocking ni.

AnneRaini said...

fieda:boleh jek hantam tp kena tgklah supy tak jadi badut. Ini as panduan jek.

nuyui a.k.a miss YUI said...

xpernh try lg..hihi.

Mama Gee said...

mama suka tgk org pakai kaler blocking...tp bila sendiri pakai rs semacam...hehee....

Che Sakinah said...

pink , merah dan biru gelap ok tak? esok majlis kena pakai color blocking... aaaaaa

AnneRaini said...

che sakinah.maafla lmbt reply..ok je warna tu...cantik.

Aida azni abd razak said...

kalau mcm ni tak peliks ke? huhuhu...
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=522895764417869&set=a.373456259361821.91775.100000923492264&type=1&theater

liyana azmy said...

If emerald green with soft pink okay x ?

AnneRaini said...

liyana: emerald green dgn soft pink pon okay.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...