Wednesday, August 1, 2012

Bayi bakal dilempar?

Tadi terbaca satu news yang dishare oleh kawan aku kat fb..Terkejut dan sedih okay... Meh baca.

Jinan Huang, seorang ibu yang berumur 33 tahun, melahirkan bayi kembar 12 di Shanghai pada hari isnin yang lalu. Jinan, sekarang ini dalam keadaan stabil setelah proses melahirkan selama 31 jam, diberikan peluang selama seminggu oleh kerajaan untuk memutuskan seorang bayi yang akan dipilih untuk dibesarkan.



“Saya bersama suami belum boleh memastikan pilihan,” ujar Jinan yang bercakap kepada wartawan beberapa saat setelah kelahiran yang ajaib tersebut terjadi.

“Tetapi kami telah mempertimbangkan dengan serius untuk membesarkan seorang bayi lelaki yang lahir pada urutan ke dua. Dia adalah bayi paling berat dan oleh kerana itu kami berharap bayi tersebut akan berumur panjang dan kelak boleh menjaga kami di usia tua nanti.”

“Kami pastinya tidak akan memilih bayi perempuan,” tambah suami Jinan. “Kami yakin dengan keputusan kami.” lagi sebelas baki bayi yang tidak dipilih oleh Jinan dan suaminya akan dilemparkan dari atas puncak gunung, sesuai ketetapan yang sudak termaktub dalam Undang Undang Kelahiran Kembar China. Sejak undang-undang ‘Satu Keluarga Satu Anak’ diwartakan pada tahun 1983, kerajaan China sudah membunuh lebih dari 65 juta bayi kembar di negara tersebut.

Jinan, yang mengaku bahawa sudah bertahun-tahun berusaha mendapatkan anak, dengan tegas menolak tuduhan bahawa dia mengambil pil kesuburan, sebuah amalan yang juga dijanjikan dengan hukuman mati di China. “Saya tidak mengerti kenapa ini boleh terjadi,” tambahnya. “Kepada seluruh rakyat China dan para pemimpin kami yang terhormat, saya memohon permintaan maaf atas kelahiran bayi kembar kami yang memalukan dan tidak bertanggung jawab ini.”

Sumber dari sini

Huwarghhh is this really true???? Tak boleh bayang bayi tu kena lempar...Sakitlah woiii...Nak boikot China! I don't Care!

10 Magic Words:

eima said...

gile hape .... sape yg buduh sgt buat akta gitu
dah bunuh 65 juta kembar ....
aku tak paham ..seyes aku tak paham
negara kejam lebih kejam dr israel ...gile

nuyui a.k.a miss YUI said...

ngok punya undang2..huh!

@izY@N said...

itula..adoyaiiii..aku ni sorang pun x pas lagi..ni dapat 12 nak kena campak2 plak..kerajaan zalim sungguh la kat sana...

Fieza79 said...

kejam la undang2 china..tk suka benci..boikot barangan china heheee....

FiZ said...

uishhh...biar btoll?mcm sush nk percaya je..

Mamamya said...

masya'allah...undang2 apa ni...??? bby tu semua x salah....

Qhaifa Nur said...

susah payah ngandung 9 bln...
bak cini bagi akak hi..hi...

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

gila laaa... X bertamadun langsung..huhuhuhu

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

gila laaa... X bertamadun lgsung...huhuhu

Mama Gee said...

bg satu kat akak pun baguss...
derang ni mmg buat undang2 tak bertamadun....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...