Thursday, August 16, 2012

Biskut Cornflakes Madu

Hari ni hari last keje sebelum raya...yeyyyyyy... Umah dah kemas, beg pon dah kemas. Apalagi petang ni cabut ah..hehehe.

Nak share biskut raya terakhir aku buat. Setiap tahun pun buat. Dah plan tak nak buatpun akan buat jugak sbb selalunya mak aku suruh gak buat. Yelah biskut nikan kegemaran anak2 kecil.

Buat sorang jek pagi sabtu minggu lepas. Nasib baik Kasyah tido. Sebab kuih ni sgt mudah so kejap jek dah siap. Dapatlah 3 balang. 2 bagi mak satu untuk umah aku. Umah aku tak yah bebanyak sbb bukan ramaipun ynag nak raya. Kawan2 jek tu pun ramai kawan2 suami. kawan2 aku jauh2 sume.

Mau resepi ka? Sebab aku rajin (keje dah siap maaaa..) aku taip ler..

Biskut Cornflakes madu

Bahan2 (sebenarnya ini agak2 je..aku buat main campak2 jek ikut sedap tgn)
300gm conrflakes (ramas sikit)
100gm mentega
6-8 sudu gula
1/2 cawan madu
ceri cincang
kismis
coklat urai utk hiasan

Cara
1. Cairkan mentega dan gula
2. Masukkan madu, kismis dan ceri. Bila dah mendidih masukkan cornflakes.
3. Tutup api dan kacau rata.
4. Sudukan dalam papercup. ias dgn coklat urai.
5. bakar dlm oven lebih kurang 15 minit.

Hari Isnin lepas aku dapat kad raya..yeye dapat kad raya. satu2nya kad raya utk aku thn ni. dari adik blogger tersayang YUI.

Inilah kadnya.. Yang best tu siap sampul duit raya lagi..Sukeeeeee..

p/s:Sorry akak tak dapat balas kad tu sbb sampaipun lmbt..tahun depan yer kalau ada..hehe

5 Magic Words:

Sue PeLik said...

saya suka sangat neh! suka sesangat2 kalau saya makan habeh berbalang2 neh

nuyui a.k.a miss YUI said...

cornflakes ni akan buat coz sgt senang!

p/s: hihi.. takpe..takyh balas apa pon kak..ikhlas nak kasi..hihi.

nanakimie said...

baru ni anak buah nana ada buat,hee...dia buat ngan cekgu tadika dia....nana tukang makan je:)

Qhaifa Nur said...

walaupun senang tak terbuat juga ...
sedapnya cornflakes madu ni.....

salam aidilfitri....

ieda said...

sedapnyeeeeeee
akk tahun nie x buat biskut nie
mudah je kan
dah banyak tempah .. malas satu ekeke ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...