Tuesday, August 14, 2012

Siakap Tiga Rasa..

Salam ramadhan ke 25...Tinggal 4 hari je lagi nak raya.. Hari semalam busy lor..Nak siapkan keje sebelum raya ni. Bos dah pesan awal2 soh siapkan sblm cuti sbb die nak cek pulak. dah petang igt nak update blog tp tgk2 jam dah 4.30. Dah kena balik. Takleh lambat2 nnti bertambah jam.

Macam mana persiapan raya korang? Alhamdulillah persiapan aku dah siap sepenuhnya. Kuih raya nak bawa balik umah mak pon dah settle.. Dapur dah berkemas, langsir dah tukar, umah dah kemas (tp dah sepah balik sbb anak aku suka 'kemas'), barang2 nak balik kampung pun dah pack sebahagiannya.. Senang citer memang aku tinggal nak cuit sana sini je lagi... Pastu boleh balik kampung dengan sukahatinya.. Tahun ni turn balik kampung suami nun di Kuala Terengganu. Suami aku bukan orang Teganu tp mak mertua aku org Teganu so setaip kali raya memang die balik sana.

Aku start cuti Jumaat ni so khamis lepas kerja kami terus cau cin cau balik Segamat. Hari sabtu baru gerak ke Teganu. Raya ketiga baru aku balik Segamat balik raya dgn family aku sampai Ahad.

Saja nak tayang menu berbuka minggu lepas. Nampak ikan siakap ni murah je teruslah sambar sekor.


Siakap tiga rasa campak style.. Ikut apa yang ada kat umah. Malas aku nak gi beli2 brg lagi. Kalau boleh fridge kena clear sblm cuti raya.

Nak resepi ka??? Tak payahlag. Hari ni aku malas. Lagipun sblm ni aku dah pernah letak resepi siakap kat sini. Korang carilah bawah label resepi ye..

Ermm sedap sedap..Ikan ni lembut di dalam rangup diluar...

p/s: Thanks YUI.. Akak dah dpt kad raya semalam. Akak suka sgt dpt sampul duit raya tu...hehe

5 Magic Words:

Mrs. Norrie said...

pasti sedapkan...:)

Qhaifa Nur said...

sungguh menyelerakan betul.....

nuyui a.k.a miss YUI said...

woowww..nyum2..

dah dpt ea..

hihi.spcial utk akk, tu bg..hihih.

nur anis said...

sedapnya...:)

twinscraftlife said...

Hi! 안녕하세요~~! please do visit our blog! we sell
purely handmade products such as pouch,
earrings, cards, hp strap, cute items!
쇼핑하시면 더 감사합니다~~^^
http://twinscraftlife.blogspot.com

http://thesoaplicious.blogspot.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...