Friday, September 21, 2012

Bisinglah!

Dahpun hari Jumaat. Minggu ni rasa mcm sekejap jer. Tapi baguslahkan. Kurang azab menunggu hujung minggu.

Ni aku nak komplen sikit pasal jiran belah atas umah aku ni. akupun tak tahu sape sbb tingkat ataskan. Yang aku tension tu, umah atas aku ni selalu buat bising. Bukanlah hari2 tapi kerap jugaklah. Yang paling kerap bunyi perabot dialihkan or kerusi digerakkan. Alah mcm kalo ko nak makan ko gerak kerusi tanpa angkat. Berdesinglah bunyi die. aku memang suka angkat drpd tarik gitu je sbb bising dan rosak lantai.

Yang jiran atas umah ni memang jenis malas kot. Asiklah sreeettt sana sreeettt sini.. Mengganggu okay. Lagi2 kalo aku tgh layan tv terus tak dgr. Pastukan selalu sgt alih perabot. Bukan bunyi sikit2 mcm kerusi tu tpi alih perabot mcm almari sbb lagi bising dan berjarak jauh. kdg2 tu die pegi drill dinding. Akupun pernah gak drill dinding tp tulah sekali masa awal2 pindah. Ni tak pergi drill dinding byk2 kali tu dah kenapa?Bulan ni drill kang bulan depan drill lagi..pastu kang bunyi lagi..hadoilah.

Kalau malam2 tu aku curios gak. Adakah umah atas aku ni tak berpenghuni dan bunyi2 itu dihasilkan oleh entiti2 halus? Seram gak kalo gitu tapi kalo siang2 pun sama, sahlah memang diorang ni jenis tak keruan.

p/s:apsal aku teringin nak makan Japanese food ni? Teringat2 unagi grill yg super sedap tu..

9 Magic Words:

nuyui a.k.a miss YUI said...

p ckp kat depa, nak buat bising tgk2 sama org lain =)

nur anis said...

rajin bebenor dorang kemas rumah ye..alih sana sini..huhu...akak ambik kayu, akak pulak ketuk-ketuk lantai umah dorang...hihi

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

huhu menyampah sungguh kalo dapat jiran camgitu...sakit ati dibuatnyerrr...

Qhaifa Nur said...

serba salah nak ditengur nanti jadi lain pula......
nak tak kena hadapinya juga...sabar,sabar....

ainnoraini said...

ada jugak org macam nii..mmg buat org sakit hati jer...

Mrs. Norrie said...

jiran atas rumah saya suka menumbuk lesung batu kul 6pg dan 11mlm...hangin jer..taktaulah apa dia buat...

mrs adam said...

geram kan kalau org drill dinding malam2 hari.kalau saya dah geram sgt saya sound je terang2 dari tingkap dapur.teruk kan.haha

LaLaLOLa said...

Jiran atas saya plak buang air sebaldi ke bawah, campak kari dlm plastik ke bwh. Busng pampers poopoo baby ke bwh. Perabut pn blh cmpk bwh. Harap2 jgn buang makhluk dah le. Terburai.isi perut dpn rmh sy t, naya!

wahida said...

adoi la..baca komen kat atas ni, mcm2 jiran rupanya...huhu...

aku pulak, kucing jiran aku suka berak depan rumah aku...nyampah tau...hari2 pulak tu...

nak ckp serba salah dibuatnya....

bykkan sabar ye nok...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...