Tuesday, October 30, 2012

Cerita Raya Haji

Gigihkan pagi2 masuk ofis terus update pasal raya..haha sebelum aku busy baik buat keje ni dulu sbb tadi bos dah bagi keje dah. Ngelat jap.hehe. Raya haji ni macam biasalah aktivitinya iaitu makan dan makan.. Lauk memang melambak.. Banyak giler. Lauk sendiri je dah 4 jenis. Campur lauk2 yang jiran2 bagi hui dah berapa banyak tuu. Bayangkanlah tujuh rumah hantar lauk. Kami kat sana masik lagi amalkan bertukar2 juadah ni. Pagi2 memang itu yang kena buat dulu. Hantar lauk pada jiran2.

Antara lauk2 yang ada. Ni baru 2 bekas sbb ada lagi satu dulang sbb tak muat nak letak kat meja ni...

Yang ni lauk2 masak sendiri termasuk lauk jiran sebelah umah.

Yang ni pulak lauk yang jiran2 lain hantar. Ada ayam masak merah, nasi ayam, daginglah.. itulah inilah..ketupat palaslah, ketupat daunlah..lemang pun ada.

Hah yang ni dulang lagi satu. Siap ada masak lemak ayam lagi...sape nak habiskan? Aku jugak..hahaa


Hah yang ni rendang ayam cili api yang aku masak.. maveles.. Tak caya tanya laki ai..hehe

Daging dendeng yang sedap.. Menjadilah weh daging aku.. hehe

Sambal kacang mak. Terbaik dari ladang.

Masak lodeh mak jugak sbb mak selalu masak ni pagi2 buta. Aku tak bangun lagi..hahaha..

Petang tu kami keluar pergi umah atok husband. Lagipun aku saja je nak gi jalan2 bandar. Yang tak bestnye, lepas balik dari bandar kami sampai umah lebih kurang pukul 7 mlm tgk umah gelap je. AKu tgk umah jiran2 pun gelap jugak.. Lah takde karen rupanya... so malam tu kami melanguklah dalam gelap dan panas... Sedih. Last2 pukul 9 lebih aku dah tido. Yelah aku nak buat apa lagi.. Gelap gelita takkan nak main guli pulak..hehe.

p/s:sakit perut.

9 Magic Words:

Cik Cyida said...

waahhhh..byknye mknn! :D

@izY@N said...

anne nak resepi dendeng ko

nuyui a.k.a miss YUI said...

tu dia..mcm2..sedap2!

Qhaifa Nur said...

byknya menu makan...mmg kenyang sentiasa.....

Kesuma Angsana said...

meriahnyer menu tu!

Fai CeritaCinta said...

sedapnye dpt makan lemang dgn rendang... hehe..

mrs adam said...

terernya awak masak mkn hari raya nk bg jiran2,saya selalu tolong potong2 n basuh pinggan je.haha.sejak zaman anak dara sampai dah anak 2 keja2 tu je buat.tu ok lagi,sebab raya kali ni saya tak tlg ape2,sebab wat asgnment.haha

Mamamya said...

meriahnya menu.. akak raya aritu amkan mihun sup je tau..sob..sob..sob

nanakimie said...

em.....nyum2x!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...