Tuesday, October 23, 2012

My pet.

Aci ke letak tajuk 'my pet'? Acilah kot sbb menatang ni sah2 ada kat umah aku. Hah sekarang ni aku dah maju ke depan. Haruslah maju ke depan. Mana ada maju ke belakang.hehe. Dah hampir 2 bulan secara rasminya suamiku bergelar penjaga hamster. Ni sebenrnya hamster adik ipar aku. Die dah tak nak bela sbb nak bela kucing so die tinggalkan hamster ni kat rumah aku. Lagipun suami aku sibuk nak jaga sbb Kasyahkan suka binatang. Masa mula2 adik ipar aku bawa dulu, ada 8 ekor pastu mati last2 tinggal 2 je. Aku rasa yang mati dulupun sbb Kasyah kot Kasyah pegang ganas. hehehe. So secara rasminya masa adik ipar aku tinggalkan tu ada 2 ekor je. Satu jantan satu betina. And sekarang dah jadi 4 ekor sbb yang betina tu dah beranak dah. Mula2 tgk anak die ada 3 tapi bila cek lagi tinggal 2 je. Sah anak die dah kena makan dgn maknya. Bapaknya aku dah suh suami aku asingkan sblm die beranak aritu.

Ni lah hamster betina tu. Minggu lepas boleh pulak Kasyah gi bukak pintu sangkar ni pastu die tak tutup balik. Aku pulak tak perasan rupanya tgk2 hamster dah hilang. Semua hilang kecuali yang bapak sbb diakan dah kena asing. Puas cari nasib baik jumpa jugak walaupun lepas 2-3 hari baru jumpa balik.

tiga daripada empat hamster yang ada... Yang lagi sekor nyorok dlm abuk kayu.

Jantan dan betina. Lepas dah jumpa balik hamster semua, kami campurkan balik jantan dlm sangkar tu.. Kelakar sbb die terus terkam hamster betina tu.. hahahha.. Kesian die sbb dah gersang sgt dah.. Yelah dah dekat sebulan kena duh sorang..hihihi

Beria minum air sbb masa ni kitorang baru je jumpa die balik.. Hauslah tu dah 3 hari tak minum.. Tulah sapa soh lari...

Korang nak tau tak, walaupun dah dekat 2 bulan kitorang jaga hamster ni tapi tak pernah sekalipun aku pegang hamster ni..heheh geli weh.. Aku cuma tgk2 je. Nak pegang tu idokler walaupun arahan penjagaan daripada aku.

p/s:Korang suka hamster? Aku suka tengok jer hehehe




12 Magic Words:

Mamamya said...

sama lah kita...suka tgk jer,nak suruh bela n pegang2 idok ler..


tp hamster ni mmg comel kan.. :)

Nieyl said...

Nieyl pernah bela jgk...dpt 3 ekor...tapi kejap aje...die terlepas...hehehe~

Qhaifa Nur said...

tgk kat kedai bole...
nak bela oh tidakkkk.....

nuyui a.k.a miss YUI said...

suka2..sejak labu dan labi mati, tak cari pggnti pon lg =(

wahida said...

comelnyaaaaa...

baru mlm tadi anak aku si abang request nak bela harmster...tapi aku tak bagi, sbb masing2 ada semput...huhu...

FiZ said...

salam.kak anne,sy da mncul kmbli.hehe.
wah kak...da ad hamster..bestnye..balik-blik kje blh tgk glgt hamster yg comel tu kn.hilg stress ape ;p

..::..aRe-Na..::.. said...

aloloo,chomeiii.....tapi nk pegang geli hehehhe....

LYAfrina said...

alahai..kiutnyer..
tp lya suke bela kucing

lurun namzar said...

hamster mkn anak juga ker?

mrs adam said...

tak suka binatang berbulu.geli.hihihi.takut dia gigit pon ye.eh hamster tak gigit ke ek.serius tak tahu

AnneRaini said...

nurul:haah hamster makan anak..

AnneRaini said...

fieda:hamster ni gigit tau. Kasyah dah beberapa kali kena gigit. husband pon pernah kena tp tak sakit kot sbb diorang tak kata apa pon.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...