Thursday, October 25, 2012

Salam dari kampung..

Hallu..halluu.. bersiaran dari kampunglah hari ni ye. Hari ni aku dah mula cuti. Saja je nak cuti awal sebelum raya esok sbb dah niat nak masak unutk juadah hari raya. Kalau aku keje lagi dan balik malam ni, memang tak sempatlah nak memasak. See semangatkan aku? Bukannya apa sebab raya haritu tak dapat nak masak tu yang aku balas time raya haji je. Jangan nak puji aku rajin tapi memang rajin pun..hahaha.. Dulu2 sebelum kahwin tak sibukpun nak masak juadah raya. Sibuk mengemas rumah je. Persiapan untuk masak memang aku tak campur langsung. Tapi sejak kesedaran tu sampai, terus rajin nak tolong mak masak sbb nak tahu resepi mak. And sekarang ni sebab maklumat dihujung jari maka lagilah rajin nak memasak. Lagipun aku taknak andainya suatu hari nanti aku terpaksa masak sendiri, semuapun aku tak tahu.

So apa menu yang aku nak masak? hehe sebenarnya menu biasa je tapi sebab sedap dan aku suka tu yang nak masak tu. Lagipun mak aku tak biasa masak apa yang aku nak masak ni sebab tu aku yang kena masak.

Rendang ayam cili api yang pedas lagi hot ini...Sedap weh.. Trylah.. Cari jek kat bahagian resepi tu.

Pastu aku nak buat daging dendeng. Dulu pernah buat sekali tapi leceh dan tak berapa menjadi (masa tu blogging lum femes so takde byk sumber rujukan. Rujuk buku resepi je). Sekarang ni dah byk blog2 sifu msakan yang ajar buat dendeng. Jadi ke tak nanti aku story eh.

Menu wajib pula dah tentulah sayur lodeh dan juga kuah kacang. Yang ni mak aku masak sbb aku dah masak 2 lauk tu so penat dah..hahaha.

Okaylah..jumpa lagi minggu depan ye.. Sape2 yang masih bekerja tu teruskan bekerja. jangan jeles dgn aku yang dah cuti ni sbb sape suruh korang tak amik cuti..hahahahaha gelak jahat.. :p .

p/s:sebenarnya akupun tak apply cuti sbb aku EL jek...hihihi
p/s:Tengah tunggu abah pergi kedai beli lauk pauk.

9 Magic Words:

nuyui a.k.a miss YUI said...

pergh..bg sni skit..hihi.

(Lizz) http://www.mummycute.com/ said...

Selamat Hari Raya aidiladha...
kemain sedap nampak rendang ayam cili api tuh..

Emy Yuzreena said...

<< SALAM AIDILADHA >>

Mamamya said...

serius jeles sbb anne dah sampai kampung... akak beraya kat melaka jer.. x tahu lah nak masak2 lauk raya ke x... :(

Kesuma Angsana said...

sedap tu, selamat hari raya aidiladha juga ye

wahida said...

aku still keje sbb cuti dah habis...huwaaaaaaa...

sedapnya ayam ko tu nok...

salam aidiladha utk ko dan family...

ieda said...

daging dendeng sedappp ..
kakak akak masak nie .. akak masak ayam tuu .. lengkap

aah kan dik , dulu kita kemas2 aje .. ekek skrg nie kena pandai tahu itu dan ini dlm bab masak , kalau tidak susah anak2 nak jadikan kita sifu nanti ;))

LYAfrina said...

dh smpai kampung..msti seronok kan...

salam aidiladha dear

nanakimie said...

nana suka rendang ayam cili api tu,hee..daging dendeng pun suka..sedap:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...