Tuesday, October 16, 2012

Selamat Hari Jadi Abah

Hari ini 16 Oktober 2012, genaplah usia abah saya 65 tahun. Alhamdulillah abah masih sihat, masih kuat untuk terus mencari rezeki buat keluarga. Pagi tadi call kampung nak cakap selamat hari jadi pada abah tapi abah takde. Ke kebun seperti biasa.

Rasanya dah banyak saya cerita pasal abah saya. Boleh jek korek2 balik entry2 saya sebelum ni. Abah memang sayang saya. Sayalah anak kesayangan abah. Menjadi satu2nya anak perempuan dalam keluarga dan bongsu pulak tu, membuatkan perhatian abah memang lebih pada saya. Mak saya sendiri cemburukan sy dek kerana kasih sayang abah pada saya. Saya harapan keluarga jadi saya tak mahu kecewakan abah. Alhamdulillah sekurang2nya saya berjaya dapat ijazah dan buat abah tersenyum bangga melihat skrol ijazah saya. Saya tahu dari senyum abah walau abah tak pernah cakap abah bangga.

Saya tak pernah salahkan abah sebab tak dapat bawa saya pergi melancong mcm orang lain. Kami takde kereta malah saya tahu abah tak mampu. Oleh itu, mejadi impian saya untuk bawa abah pergi berjalan2. Seandainya abah kata die teringin nak pergi ke sesuatu tempat, saya akan cuba bawa abah. Insyaallah hujung tahun nanti jika tiada aral saya akan bawa mak abah saya pergi Langkawi. Saya dah pernah bawa mak sblm ni naik flight tapi abah tak ikut sbb die tak boleh naik flight. Jadi kali ni saya sanggup bawa kereta hingga ke Alor Setar dan bawa abah pergi langkawi. Saya tahu abah tak sabar nak pergi..

Abah dan mak saya. Dua insan yang sangat saya sayang. Terima kasih abah dan mak sbb menjaga saya. Saya sayang abah dan mak.

Selamat hari jadi abah. Semoga abah terus sihat dan kuat dan dipanjangkan usia.

p/s:Kenapa aku sedih buat entry ni?????

8 Magic Words:

nuyui a.k.a miss YUI said...

itula,mcm sedih aje entry ni..hihi..slmt hari lhir pkck!!

mama leen said...

saya pun sedih.. syukur masih ada dua2. macam saya tggal ayah je.. :(
berbakti selagi masih ada

Nieyl said...

selamat ari lahir pakcik..semoga dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki...

wahida said...

selamat hari lahir pakcik...semoga pakcik diberikan kesihatan yg baik selalu hendaknya...amin...

untung ko masih ada ayah...berbaktilah selagi hayatnya ada...

lurun namzar said...

epi bexday utk ayah akak. moga dipjgkan umo n dilanjutkn usia. :)

Qhaifa Nur said...

selamat lahir lahir buat abah AnneRaini....
bila abah baca tulisan ni pasti merasa bangga dgn anak kesayangannya.....
moga sihat sentiasa.....

mrs adam said...

eh saya pon sedih baca entry ni.dah la saya dah xde ayah.*kesat air mata

Ismi Habibah said...

selamat hari lahir pakcik.. semoga sentiasa berada di dalam rahmat Ilahi..
bila bercerita tentang ibu bapa yang telah bersusah payah membesarkan kita anaknya ni memang automatik hati kita akan sedih.. tak terbalas jasa mereka kan.. hanya ALLAH yang mampu membalas semuanya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...