Friday, November 2, 2012

Rendang Ayam cili api

Salam Jumaat yang indah. Lupakan kesedihan semalam. Moga hari esok ada sinar menanti. Semalam aku jumpa bos and aku cakap kat die tolong naikkan gaji aku dengan jumlah yang appropriate. Aku tak mintak diorang revise gaji aku (see betapa aku tak demand orangnye) aku cuma mintak consideration supaya next year aku boleh tersenyum. Walaupun bos kata 2 tahun ni bukan dsikriminasi bagi aku tapi penganiayaan tetap penganiyaan. Gunalah perkataan apa sekalipun, yang teraniaya tetap teraniaya. Aku dah pun jadi mangsa.

So hari ni aku saja nak share gambar rendang cili api yang aku masak raya haritu.Masak 5 ekor ayam memang payah jugak nak bajet pada mulanya tapi biasalah pengalaman kan mengajar..hehe.. Errmmm resepi aku pernah bagi kat sini. So tak payah ler aku ulang taip ye..males. hehe

Rendang dalam proses. Masih dok dalam kuali besar. Jenuh nak tunggu kuahnya kering.

Masak kat luar rumah sbb dalam rumah tak muat. Lagipun bahaya sbb anak aku ada..hehe

dah siap dah...tgk gambar ni buat aku lapar rendang pulak. aish sedapnya..

Kalau aku buat lagi rasa mcm melampau tak?hehe sbb baru je makan kan..ngada tau.

p/s:Malam ni nak gi shopping brg dapur. Dah seminggu tak masak sbb takde benda dlm fridge. Rindu nak masaklah pulak.

10 Magic Words:

@izY@N said...

bagus anne..itula yang aku kenal ko..lantang bersuara.. Sebab tu kau diuji mcm ni..kalau akula..mmg selama2nya akan menikus je..apapun aku doakan rezeki ko dipermudahkan ye.. Moga ko dapat apa yang lebih baik utk ko sekeluarga

fatin amalina husna said...

nyum3..sedapnyaa..klau msak mcm nie kat rumah sekejap je nk tlong habiskan..=D

AnneRaini said...

muzai:dah lama sgt aku biarkan..tu yg terpksa jugak aku ckp sbb aku tak nak benda yg sama berulang. tp tulah tak tahulah apa keputusannya..kenalah tunggu tahun depan. Kalau tak dpt jugak memang aku kena berhenti kejelah kot.

Qhaifa Nur said...

nmpknya AnneRaini berani menuntut hak sendiri...tahniah

5 ekor ayam byk juga tuh...nampak pun sedap juga rendang ni......

nuyui a.k.a miss YUI said...

sdpnya tgk ayam tu..nyum2..

FiZ said...

haihh...nampak sedap ni...ayam plak tu...btmbah sedap jadinya..eh..tetiba..hehe

ieda said...

sedappp ... ;)

Fieza79 said...

Nymm2...sedapp mkn dgn ketupat lemang..kfieza time rya kja brulang mkn ni je lah anne

Cikgu Ma said...

sedapnya...

nur anis said...

lapar pulak nengok..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...